[SlovLit] BOŽIČ -- Pritožba SdS -- † plus 70 let

Sob Dec 23 08:48:22 CET 2017

Od: Urška <urska.perenic na gmail.com>
Datum: 21. december 2017 20:34
Zadeva: BOŽIČ (re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2007/002349.html ,
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2007/002351.html in naslednja
sporočila , Slovlit 2007)

Priznam, da me je pri pisanju voščilnic letos precej zmotilo, da se
BOŽIČ po pravopisu piše božič in ne Božič. Spomnila sem se na
predavanja iz besedotvorja, kjer smo pojasnili, da gre za "malega
boga" (osnova "bog" + pripona “-ič” ). Toda če je krščanski bog Bog in
gre v tem primeru za "malega Boga" (vem sicer, da ima "božič"
predkrščanske korenine), zakaj ne bi potem vendarle pisali (tudi)
Božič in zraven ne "kršili" pravopisa (po katerem se več praznikov
piše z malo)? Kot slovenist se pred sorodniki in prijatelji kdaj lahko
znajdeš v resni zagati, saj bi ti utegnili pomisliti, da nimaš pojma o
pisanju z malo in veliko začetnico - tedaj utegnejo biti pripravne
velike tiskane črke. Očitno to ob prihajajočih praznikih vznemirja še
koga, na to temo npr. članek Andreja Salobirja
(https://www.rtvslo.si/kultura/jezikovni-spletovalec/jezikovni-spletovalec-pisemo-bozic-ali-bozic-ali-bozic/440313).

Lp! Urška

===

http://www.slov.si/doc/ustavna_pritozba_sds.docx -- ustavna pritožba
Slavističnega društva Slovenije NA DOLOČITEV KANDIDATOV IN IZVOLJENIH
PREDSTAVNIKOV ZA VOLITVE PREDSTAVNIKA VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA V
DRŽAVNI SVET (re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2017/006164.html).

===

Leta 2018 preidejo v javno last opusi naslednjih avtorjev: Rudolf
Andrejka (1880–1948, https://sl.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Andrejka),
Jožef Klekl (1874–1948,
https://sl.wikipedia.org/wiki/Jo%C5%BEef_Klekl_(politik)), Janez
Langerholz (1880—1948,