[SlovLit] Davča in Tavčar -- Re: Aleksandrinke -- Spolno vključujoča raba jezika -- Na radiu

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Pet Mar 17 19:45:35 CET 2023

https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005086.html -- o Davči
in Tavčarju sva se s Silvom pogovarjala že februarja 2015. In potem
pozabila. Bralci pa še prej. Zapomnila sta si samo Slovlitov arhiv in
Google. -- miran (re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2023/007998.html).

===

From: Marija Stanonik <marija.stanonik na siol.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Fri, 17 Mar 2023 10:44:34 +0100
Subject: Vihar v kozarcu vode (re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2023/008000.html)

Drage in cenjene raziskovalke aleksandrink in njihove potomke! Ne vem,
ali se jezite na knjigo Ljubezen na daljavo že potem, ko ste jo
dodobra prebrale ali samo na podlagi dozdevno inkriminiranega
oglašanja. Dopisovanje med Francem Pericem in Felicito Koglot Peric
navajam v analizi pisem Ivana Vetriha  pri opombi 6 in sem zanjo
izvedela iz objave v Primorskem dnevniku 1. julija 2020. Res pa do
včeraj nisem vedela za njihovo strokovno analizo dr. Mirjam Milharčič
in Mance Koren z Inštituta za slovensko izseljenstvo in migracije pri
ZRC SAZU in nimam nič proti obvestilu Katje Mihurko Poniž proti temu,
da je javnost obvestila o njej - razen zadnje obtožujoče povedi
seveda.

Po oddaji pisem se namreč za to snov nisem več posebej zanimala, saj
sem imela pred očmi druge teme in obveznosti. Če bi sledila tekočim
objavam v Slovlit ali drugim spletnim objavam bi mi to najbrž ne ušlo,
toda stare sorte kot sem, mi te reči ne grejo od rok, kar me je tokrat
prvič privedlo do neutemeljene obtožbe. Zmeraj se trudim korektno
upoštevati opravljeno delo pred menoj in tudi tokrat bi, če bi bila
pravočasno seznanjena in če bi bilo to še sploh mogoče. Če bi bilo to
dovolj zgodaj, bi me najbrž o tem obvestil tudi dr. Aleksej Kalc,
kolega dr. M. Milharčič Hladnik in M. Koren, saj so vsi trije
zaposleni na istem inštitutu in v "moji" knjigi sodeluje z uvodnim
člankom.

Pa mislim, da je šlo zgolj za hkratno  pripravo obeh knjig. Le da je
bila knjiga, ki je izšla pri ZRC SAZU, predstavljena prej, druga iz
Založbe Annales pa se je iz objektivnih vzrokov (bolezni itn.) hudo
zavlekla. Knjigo sem namreč oddala založbi že globoko v letu 2021,
kakor je predvideno za prijavo na ARRS. Pripravljala sem jo v času
korone, ki je knjigi tudi dala naslov. Saj je bilo takrat vse na
daljavo. Iz spoštovanja do v njej udeleženih ljudi sem izrecno želela,
da izide pri kaki od primorskih založb in sem Založbi Annales iskreno
hvaležna za skrbno in izjemno zahtevno uredniško delo, saj so pisma na
razpolago tudi v  faksimilni obliki.

Mislim, da smo vsi pri tej knjigi korektno opravili svoje delo, in
glede na to, da obe knjigi obravnavata podobno snov, dajeta odlično
iztočnico za primerjavo in objektivno podobo tako aleksandrink v svetu
kot njihovih domačih. Knjigo pa le preberite. Jaz vašo vsekakor bom.
Potem se bo veliko lažje in lepo pogovarjati.

Lepo pozdravljeni!
akad. prof. ddr. Marija Stanonik

===