[SlovLit] Janko Messner 102 leti -- Festival večjezičnosti v Novi Gorici -- Re: Montaignevi eseji -- Z Martino Clerici

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Sre Dec 13 15:07:58 CET 2023

From: "Andraž Gombač" <andraz.gombac19 na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Wed, 13 Dec 2023 09:50:36 +0100
Subject: Pred 102 letoma se je rodil Janko Messner

Na današnji dan sta se rodila Karel Destovnik - Kajuh in Janko
Messner. Zanimivo mi je, da je bil drugi leto starejši, danes bi
praznoval 102 leti – in da sem ga spoznal! Leta 2009 me je povabil v
Strunjan, kamor si je prihajal krepit zdravje. Zelo dragocen mož,
steber slovenstva na avstrijskem Koroškem, pisatelj, pesnik, dramatik,
esejist, satirik ostrega uma, duhovit, zelo živahen. Ko me je
presenetilo, da tak gospod terja tikanje, je odkimal: "Nisem nikakršen
gospod! Tudi z dijaki sem bil zmeraj na ti. Poučeval sem jih drugače
kot tisti profesorji, ki so odpredavali svojih štirideset minut in
zbežali domov. Z dijaki se še zdaj srečujem in pravijo mi: 'Ti si nas
učil misliti.' Vidite, to mi je najljubša beseda: misliti." Ob
koroških žgancih, s katerimi nam je postregla njegova žena in nekdanja
učenka Zofka Poschner, mi je pripovedoval o živčnem zlomu v Hitlerjevi
vojski, begu, skoraj smrtnih strelih, grešni Cerkvi, občudovanja
vrednem rdečem škofu Grmiču, merodajnem Finžgarju ... in hvaležnosti,
ki jo čuti do Stalina: "Ja, hvaležen sem temu grozotnemu morilcu
lastnih Rusov! Recite mi, da sem zmešan, ampak čisto jasno mi je bilo,
da se pod Hitlerjem Slovencem ne obeta prav nič dobrega. Le smrt."

Še povezava do članka iz 2009, "ponatisnjenega" ob predlanski 100.
obletnici: Danes bi 100. rojstni dan praznoval Janko Messner -
Primorske novice (svet24.si):
https://primorske.svet24.si/2021/12/13/danes-bi-100-rojstni-dan-praznoval-janko-messner

===

https://dogodki.turizem-novagorica-vipavskadolina.si/sl/koledar-dogodkov/2023112311001564/festival-vecjezicnosti-in-multikulturnosti-%E2%80%93-multiculingo/
-- Festival večjezičnosti in multikulturnosti – multiCULINGO. Ljudska
univerza Nova Gorica, Carinarnica, grad Kromberk 18. 12. 2023 - 21.
12. 2023.

===