[SlovLit] O Tavčarju v Slovanki -- Re: Biti noseč -- Poziv pisatelja intelektualcem

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Čet Mar 4 09:17:40 CET 2021

https://www.facebook.com/Slovanska.knjiznica/videos/3698904376830154/
-- posnetek pogovora o Tavčarju in njegovem romanu Izza kongresa v
Slovanski knjižnici (re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2021/007292.html).

===

Od: Marija Cvetek <marija.cvetek1 na gmail.com>
Date: V tor., 2. mar. 2021 ob 22:03
Subject: Re: Biti noseč
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2021/007300.html) [Tole
Minkino sporočilo sem po nemarnem spregledal, zato šele zdajle, z
opravičilom, miran]

Pri nas v Bohinju pa starejši ljudje še rečejo  za nosečnico, da je
ženska na drujmo stano (v drugem stanu, stanju) ali da je nosna.
Primer: Mama so bli ž9 na drujmo stano z mano, k j9 šov (oče na
fronto). Citat je iz knjige Hude so res vojske ... (Marija Cvetek).
Zgodbo v narečju je l. 2014 povedala Angela Hodnik (1915- 2020).

Ker posebno v Zgornji Bohinjski dolini ženske še vedno govorijo na
moškega (na poba, na fanta), rečejo, tako kot je bilo že omenjeno na
Slovlitu, da s9m noseč (s širokim e), da bom šov v Rim (da sem noseča
in bom šla rodit).

Čeprav naslednji primer ne spada "direktno" k našemu "pogovoru" o
predložni zvezi biti noseča s/z, se mi zdi zanimivo, da vam napišem,
kako je Janez Jalen prisluhnil bohinjskim ženskam, ki so govorile na
moškega: "In preden so se čakovci vrnili, sem jaz že zibal," ji je
ušlo na fantovsko izreko po navadi veselih bohinjskih dekličev.
(Cvetkova Cilka, str. 35. Lj, 1973)

Lepo pozdravljeni!
Marija Cvetek

---