[SlovLit] Slovlit 2016 -- Re: Narod si bo pisal sodbo sam, in to smrtno -- Re: Posvet o maturi -- Tolstoj; zgodovinski roman; humanistika za okolje

Miran Hladnik gmail miran.hladnik na gmail.com
Pon Dec 28 10:45:07 CET 2015


http://slov.si/mh/slovlit.jpg -- Slovlit
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/) 28. decembra 2015, v 17.
letu izhajanja: 358 poštnih pošiljk, 1170 sporočil, 1646 članov,
trend: rastoče.

===

Nihče ni opazil, da povezava na moj članek o 44. členu Zakona o
varstvu kulturne dediščine ali Dediščinarji proti javnemu interesu
(re: https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005385.html) ne
deluje. K branju zato vabim še enkrat, tokrat z njegovim provokativnim
zaključkom: "Človeka zagrabi malodušje in počasi začenja verjeti, da
zmorejo nazadnje zadeve obrniti v prid slovenske kulture samo še
prosvetljeni globalni akterji s svojimi dekreti. V nasprotnem primeru
si bo po norih domačih paragrafih narod pisal sodbo sam. Smrtno
sodbo." (tale povezava na članek bo prava:
https://sl.wikiversity.org/wiki/44._%C4%8Dlen) -- miran

===

From: Lanko Marusic <franc.marusic na ung.si>
To: slovlit na ijs.si
Date: Mon, 28 Dec 2015 00:12:07 +0100
Subject: matura - mnenje nepoznavalca (Re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005396.html)

V bistvu nimam trdnega mnenja o tem, koliko stopenj bi morala imeti
matura. A če obstajajo razlogi, za večstopenjsko maturo pri
matematiki, fiziki, tujih jezikih in ostalih predmetih, ne razumem
prav dobro, kakšni so razlogi proti dvem stopnjam za slovenščino.

Če prav razumem, je preko 70 odstotkov srednješolske slovenščine
literatura, torej branje, razumevanje in interpretiranje literarnih
besedil, kar načeloma nima neke trdne in neločljive povezave z jezikom
(in vsekakor nikakršne veze z jezikoslovjem). Približno takšno
razmerje med literaturo in jezikom bolj strogo (z dodatkom, da seveda
ni prav jasno, kako to meriti) je verjetno tudi na maturi. Ne zdi se
mi, da je sposobnost literarne interpretacije dobro merilo poznavanja
jezika, tako pozavanja jezikovnih prvin kot sposobnosti njegove
smiselne rabe. Morda bi se ta maturitetni problem dalo popraviti tudi
s spremembo načina testiranja, a dokler se "poznavanje slovenščine"
meri s preverjanjem neke sposobnosti, ki ni prav dosti drugačna od
sposobnosti računanja in razumevanja fizikalnih nalog, potem se mi
zdi, da predstavljeni argumenti za eno stopnjo ne morejo vzdržati
argumentov za uporabo dveh stopenj pri kateremkoli predmetu (ob
predpostavki, da ti argumenti sploh obstajajo).

Kot rečeno, celotne debate ne poznam prav dobro, a mešanje
slovenskosti in Neslovencev v to debato se mi ne zdi posebej
produktivno. Dejasko so vsi argumenti za eno stopnjo vpletali nekaj
nacionalizma, ki po mojem nima mesta v resnih strokovnih debatah.

lp
Lanko

===

https://www.academia.edu/19790592/Tolstoy_Digital_Mining_Biographical_Data_in_Literary_Heritage_Editions
-- Anastasia Bonch-Osmolovskaya: Tolstoy Digital: Mining Biographical
Data in Literary Heritage Editions. Academia.edu.

http://www.academia.edu/19741516/_Globalism_and_Historical_Romance_ --
Matthew Hart: Globalism and Historical Romance. Academia.edu.

https://www.academia.edu/19772863/Humanities_for_the_Environment_A_Manifesto_for_Research_and_Action
-- Poul Holm: Humanities for the Environment—A Manifesto for Research
and Action. Academia.edu.


Dodatne informacije o seznamu SlovLit