[Solomonov Seminar] 107. Solomonov seminar
Marko Grobelnik
marko.grobelnik at ijs.si
Fri Jan 24 23:52:53 CET 2003
Vabim vas na 107. Solomonov seminar, ki bo v torek,
28. januarja 2003 ob 13. uri v sejni sobi E8 na IJS.
Posnetki in materiali preteklih seminarjev so dostopni
na http://solomon.ijs.si/.
Tokratna tema bo posvecena postopkom, ki jih
uporabljamo, ce zelimo racunalnik pripraviti do tega,
da igra igre. Pred 20 leti je bilo to podrocje precej
razvito in pomembno v umetni inteligenci, ker gre
za soroden problem kot je npr. avtomatsko planiranje
ali izdelava strategij za resevanje problemov.
Mitja Lustrek nam bo predstavil osnovne prijeme
pri racunalniskem igranju iger - demonstriral pa jih bo
na lastnem sistemu za igranje taroka.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mitja Lustrek (IJS):
Racunalnisko igranje iger s kartami
Racunalnisko igranje iger s popolno informacijo (kakrsna je denimo sah)
je dokaj dobro raziskano, igranje iger z nepopolno informacijo (kamor povecini
sodijo igre s kartami), pa precej manj. Zato sem se sam se posvetil drugim,
posebej taroku. Klasicna metoda za racunalnisko igranje iger - drevo igre in
njegovo preiskovanje z algoritmom alfa-beta - je uporabna na obeh podrocjih,
le da moramo pri igrah z nepopolno informacijo obravnavati razlicne moznosti
za stanje igre, kar najveckrat storimo z vzorcenjem Monte Carlo. Opisal bom
algoritem alfa-beta, razlozil razlicne izboljsave (tako splosno poznane, kot tudi
ne cisto obicajno rabo transpozicijske tabele) in pokazal, kaksen vpliv imajo na
ucinkovitost preiskovanja. Predstavil bom tudi vzorcenje Monte Carlo ter kako
se ti dve metodi in se nekatere druge uporabijo za igranje taroka.
Domaca stran programa Silicijasti tarokist:
http://tarok.bocosoft.com
Direktna povezava do clanka:
http://tarok.bocosoft.com/dl/racunalnisko_igranje_iger_s_kartami.zip
More information about the Solomonov-seminar
mailing list