[SlovLit] Iz Zagreba -- V Benetke -- V Pavlovi hiši

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Tor Mar 26 19:51:43 CET 2024

From: Klemen Pisk <klemen_pisk na t-2.net>
To: slovlit na ijs.si
Date: Tue, 26 Mar 2024 11:09:06 +0100
Subject: Odpoved nastopa na FF v Zagrebu

Na Katedri za slovenski jezik in književnost v Zagrebu so mi včeraj
odpovedali že DOGOVORJENI nastop, ki naj bi potekal 18. aprila ob 11.
uri na FF v predavalnici A-302. Pošiljam obrazložitev predstojnice
oddelka in svoj odgovor.

---

Spoštovani Klemen, ko so kolegi na Katedri, ki se ukvarjajo z
književnostjo, malo pobrskali z namenom, da najdemo podatke za
predstavitev, smo videli, da ste sodelovali pri pisanju in izvajanju
pesem, ki so po našem mnenju ksenofobične in donekle rasistične, smo
se dogovorili, da bomo odpovedali gostovanje, zato ker zastopamo
povsem drugačna stališča.

Želimo vam uspeh v delu, ampak gostovanja žal ne bomo organizirali.
Anita Peti-Stantić

---

Spoštovani,

Prvič v življenju se mi je zgodilo, da mi nekdo odpoveduje nastop iz
razlogov, ki so popolnoma napačni, zgrešeni in zame žaljivi. Za seboj
imam več kot 100 mednarodnih nastopov, v Litvi, na Poljskem, v
Avstriji, na Češkem, Slovaškem, v Nemčiji (med drugim na Frankfurtskem
knjižnem sejmu), na Finskem, v BIH, v Dubrovniku. Največkrat sem
nastopil na fakultetah v tujini, kjer poučujejo slovenščino, večkrat
tudi v Ljubljani na pobudo Centra za slovenščino. V Litvi sem prejel
državno nagrado sv. Hieronima, ki jo podeljujeta Ministrstvo za
kulturo Republike Litve in Društvo litovskih književnih prevajalcev.
Nikjer, kjer sem nastopil, prav nikjer mi niso nikoli očitali tega,
kar mi očitate vi, in sicer da so moje pesmi ksenofobične in
rasistične ter da zagovarjam takšna stališča. Odločno zanikam kaj
takega. Moje uglasbene pesmi, za katerimi so vaši kolegi, ki se
ukvarjajo s književnostjo, "malo pobrskali", so izšle na zgoščenki
pred 20 leti, na internetu pa so pred dvema letoma vzbudile zanimanje
javnosti izključno zaradi plačanih člankov, s katerimi so hoteli
nekateri novinarji politično diskreditirati ustavnega sodnika
Republike Slovenije, ki je leta 2004 kot baskitarist sodeloval v naši
skupini. Moja distanca do besedil je bila leta 2004 večkrat pojasnjena
za tiste, ki jih niso razumeli (neliterarna, laična javnost), nikoli
pa mi jih ni bilo treba braniti pred literarno stroko.

Klemen Pisk

===

https://www.unive.it/pag/39288/ -- Venice Summer School in Digital and
Public Humanities, 8.--12. julija 2024 [beneška šola digitalne in
javne humanistike, ugodno].

===