[SlovLit] Skupajdevanje tih uscanih glidov in štokglajzar -- Išče se učitelj slovenščine na OŠ Zalog -- Konferenca za mlade slaviste v Budimpešti

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Tor Feb 13 19:47:12 CET 2024

Od: <erwin.koestler na chello.at>
Date: V tor., 13. feb. 2024 ob 10:53
Subject: Dve vprašanji SlovLitovcem

Drage kolegice, dragi kolegi, v Levitanu Vitomila Zupana najdem tole mesto:

»Ali te je ustvaril bog? Ali pa si proizvod ‚pregrešnega skupajdevanja
tih uscanih glidov‘, kakor se je slikovito izrazil pridigar Janez
Svetokriški?« (Levitan 1982, 30).

Zdi se mi, da gre za prav znan navedek, kot nestrokovnjak za baročne
pridigarje bom pa vendar hvaležen, če mi kdo lahko pove, iz katerega
teksta je Zupan citiral (in kje je ta tekst natisnjen)?

In še nekaj bi vprašal:

V Levitanu (in drugod) berem tudi izraz »štokglajzar« - ali kdo ve za
etimologijo in pravi pomen? Ta očitno iz dveh germanizmov zloženi
izraz mi vsaj sugerira, da gre za nekoga iz železniške sfere, bolj
konkretno za nekoga, ki opravlja posebno stupidno delo (takega bi npr.
označil tudi hiperbolični dunajski izraz »Eiszapfenschlichter«: nekdo,
ki zlaga ledene sveče, ali pa »Blunzenstricker« - nekdo, ki plete
krvavice; v obeh primerih gre za nekoristnega človeka). Morda je moja
domneva čisto narobe, zato prosim za pomoč.

Hvala vnaprej, in opravičujem se, če gre za stvari, o katerih se je tu
že razpravljalo!

Lepe pozdrave z Dunaja
Erwin Köstler

===