[SlovLit] Vse najboljše, Oton Župančič -- Beletrina v živo -- Re: Besede 2023

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Tor Jan 23 17:41:30 CET 2024

From: "Andraž Gombač" <andraz.gombac19 na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Tue, 23 Jan 2024 13:39:41 +0100
Subject: Vse najboljše, Oton Župančič (1878–1949)!

Ciciban, dober dan! Nima fantek kapice, kapica ima fantička. Duša je
od tebe bolna. Hodil po zemlji sem naši in pil nje prelesti. In
zažvižgal je vlak skozi mrak. Kuj me, življenje, kuj! Veš, poet, svoj
dolg? …

Povezava do članka, ki sem ga ob 140. obletnici pesnikovega rojstva
sestavil s pomočjo njegovega vnuka: Strast, slava, čast in še kri -
Primorske novice (svet24.si) --
https://primorske.svet24.si/2018/01/22/strast-slava-cast-in-se-kri

Arheolog Matej Župančič iz Kopra – poslovil se je lani – je takrat
povedal tudi, kako se potomci upirajo vztrajnemu političnemu
zlorabljanju pesnika in njegovih verzov, ki očitno prav pridejo
marsikateremu režimu ... Berite ga, zdaj ko je "zimzelen pod snegom",
berite ga "od štirih do ene, od štirih do ene" …

===

Beletrina v živo:
https://beletrina.si/dogodki/beletrina-v-zivo-gustave-flaubert-salambo
-- Gustave Flaubert: Salambô 8. 1. 2024
https://beletrina.si/dogodki/beletrina-v-zivo-fjodor-mihajlovic-dostojevski-besi
-- Fjodor Mihajlovič Dostojevski: Besi 15. 1. 2024
https://beletrina.si/dogodki/beletrina-v-zivo-michel-de-montaigne-eseji-i-iii
-- Michel de Montaigne: Eseji I-III 22. 1. 2024
https://beletrina.si/dogodki/dogodek-ob-20-obletnici-smrti-rudija-seliga-in-izidu-izbora-njegovih-novel-ohranjeni-spomin
-- Dogodek ob 20. obletnici smrti Rudija Šeliga in izidu izbora
njegovih novel Ohranjeni spomin 22. 1. 2024

===