[SlovLit] Žito v vetru -- Martin Krpan in Biblija -- Koronaslovenščina

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Ned Jan 9 17:19:14 CET 2022


From: Alenka dunja <alenka.dunja na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Fri, 7 Jan 2022 21:51:26 +0100
Subject: Re: Žito v vetru
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2022/007608.html)

Branko Gradišnik je spraševal o avtorju pesmi, morebiti Župančiču,
kjer gre za prispodobo, da smo kot žitno polje – kimamo in se
upogibamo, v brezvetrju pa se spet zravnamo. Je res šlo za tako
prispodobo, kot jo navaja Gradišnik, ali je tekom let spomin nanjo
obledel in se spremenil? Kimavci in upogljivci se običajno ne
vzravnajo. In kako je pri travah? Ni se potrebno omejiti na žita,
poglejmo tudi druge trave. Kaj pravi njihov poet Ivan Minatti?

Šel bom med visoke majske trave.
Trave so pokončne
in pokonci umirajo,
trave niso ljudje,
med travami je vse razumljivo ...                Začetek 2. kitice Šel
bom (Nekoga moraš imeti rad, 1964, 72)

Nekaj Župančičevih verzov o žitih: Zlato valovje okrog in okrog //
pesem srebrnih in pesem zlatih valov – / pesem potokov in pesem žit.
// potapljal sem se v valove njenih žit // in zrelih žit odeja okrog
mene // preprogo zlato zrelih žit.

Alenka Župančič

===

https://www.academia.edu/42798299/Fortissimus_robore_Martin_Krpan_as_a_Case_of_Biblical_Reception
-- David Movrin: Fortissimus robore: Martin Krpan as a Case of
Biblical Reception. Acta neophilologica 2009. Academia.edu.

===

From: "Andrejka Šušmelj" <andrejka.susmelj na gimng.si>
To: slovlit na ijs.si
Date: Sat, 8 Jan 2022 18:15:02 +0100
Subject: Koronaslovenščina

V zadnji okrožnici MIZŠ je zapisano: "Pri predmetih, za katere sta s
predmetnikom določeni več kot dve uri tedensko, se znanje učenca oceni
najmanj trikrat v šolskem letu, pri čemer večina ocen ne sme biti
pridobljena na podlagi pisnih izdelkov."

Pod pretvezo olajšav zaradi epidemioloških razmer ministrstvo očitno
spodbuja nepismenost. Učitelji slovenščine v srednjih šolah opažamo pri
letošnji generaciji prvošolcev hude težave pri pisnem izražanju. Te so
povezane z manjšim številom pisnih izdelkov v minulih dveh letih -
dijaki so mi povedali, da na nekaterih šolah v 9. razredu niso napisali
niti enega šolskega in domačega spisa! Mladi sicer ustvarijo veliko
zapisanih besedil, a ta večinoma niso v knjižnem jeziku (npr. pogovori v
klepetalnicah, objave na družbenih omrežjih, SMS-i ipd.).
Več kot očitno je tak sklep ministrstva premalo domišljen in sprejet
brez strokovne podlage, zato upam, da se bo Slavistično društvo
Slovenije nanj čim prej odzvalo.

Lep pozdrav
Andrejka Šušmelj, Gimnazija Nova Gorica


Dodatne informacije o seznamu SlovLit