[SlovLit] Rozamundini snubači -- Izvirnost romanov -- Most čez Zaliv

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Sob Okt 9 12:58:36 CEST 2021

Od: Vladimir Nartnik <vladimir.nartnik1 na guest.arnes.si>
Date: V pet., 8. okt. 2021 ob 21:53
Subject: Re: Rozamundini snubači

Pri iskanju odgovora na vprašanje, koliko snubcev je imela Turjaška
Rozamunda v drugi objavi romance leta 1847, sem se najprej oprl na
prvo objavo. S števnikom dvajset je bilo v prvi objavi izrecno
povedano, da je bilo 21 snubcev: 7 + 7 + 6 + 1. Za drugo objavo sem po
tej logiki dal prednost 10 snubcem: 3 + 3 + 3 + 1. Zadržki Urške
Perenič pa vseeno dopuščajo smolo 13 snubcev: 3 + 3 + 3 + 3 + 1. Če bi
Prešeren uporabil števnik dvanajst, bi s tem prehitro razkril pretres
in razplet pripovedi. Nedoločnost prislova dokaj torej vzpostavlja in
ohranja radovednost, kako se bo pripoved končala.

Vlado Nartnik

===