[SlovLit] Obelisk Kopitarju na Dunaju -- Nox Gantariana -- Re: Zoran Božič (1951--2021)

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Čet Jun 3 14:49:44 CEST 2021

Od: Osolnik, Vladimir <Vladimir.Osolnik na ff.uni-lj.si>
Date: V sre., 2. jun. 2021 ob 23:04
Subject: Re: Obelisk Kopitarju na Dunaju
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2021/007380.html in naprej)

Pridružujem se voščilom cenjenemu kolegu profesorju Zvonku Kovaču ob
sedemdesetletnici in dodajam informacijo o pripravah na odkritje
spomenika Jerneju Kopitarju v Beogradu. V sobotni izdaji  (29. maj
2021) uglednega srbskega časnika Politika je namreč objavljena barvna
slika velikega novega platoja v centru Beograda, kjer bo stal spomenik
Jerneju Kopitarju (povračilni dar mesta Ljubljane mestu Beograd za
podarjeni kip Vuka Stefanovića Karadžića, ki stoji pri pravoslavni
cerkvi v Ljubljani, nasproti Narodne galerije). Članek ima naslov:
Plato je končan, spomenik Jerneju Kopitarju do konca leta in
pojasnjuje, da je spomenik po izbiri komisije v Ljubljani delo kiparja
Matjaža Počivavška, celotna zasnova postavitve pa delo arhitekta Roka
Žnidaršiča. V prispevku, ki ga je podpisal/a D. Mučibabić, so povzete
informacije o recipročnosti darila mesta Ljubljane mestu Beograd za že
omenjeni spomenik slavistu V. S. Karadžiću in podano je pojasnilo, da
so se dela in otvoritev zavlekla zaradi nastopa nesrečne epidemije
Covid 19.

Ob tem pripominjam, da je mesto Ljubljana pridobilo spomenik Petru
Petroviću Njegošu na Njegoševi ulici v Ljubljani in da stoji v novem
Prešernovem parku v Podgorici, glavnem mestu Republike Črne gore, lep
spomenik Francetu Prešernu, po zaslugah g. Vojislava Kovača, mest
Ljubljane in Podgorice ter g. Roka Žnidaršiča. Omenjeni spomeniki
potrjujejo povezanost južnoslovanskega sveta in obujajo svetle
trenutke v zgodovini sorodnih narodov. (Na Bledu pa stoji spomenik
znanstveniku Mihajlu Pupinu, ki je pomembno prispeval k mejam oziroma
celovitosti današnjega ozemlja Slovenije, saj bi sicer Gorenjska,
Koroška, Primorska in Notranjska ostali zunaj meja tedanje
novoustanovljene države Slovencev, Srbov in Hrvatov 1918. l.).

Lp
mirko

===

https://psj.ff.uni-lj.si/dogodki/nox-gantariana-praznovanje-jubileja-ob-devetdesetletnici-akademika-dr-kajetana-gantarja
-- Oddelek za klasično filologijo Filozofske fakultete, Inštitut za
arheologijo ZRC SAZU in Slovenska matica vas vabijo na Nox Gantariana,
praznovanje jubileja ob devetdesetletnici akademika dr. Kajetana
Gantarja. Dogodek bo potekal v ponedeljek, 7. junija 2021, ob 19.00
uri v atriju ZRC SAZU, prek Youtuba in prek Zooma.

===