[SlovLit] O variantnosti govorjene slovenščine -- Vrste podatkov -- Fonetično-fonološki principi kodifikacije

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Pet Apr 17 09:28:00 CEST 2020

Od: Bitenc, Maja <Maja.Bitenc na ff.uni-lj.si>
Date: V sre., 15. apr. 2020 ob 17:49
Subject: Sporočilo za Slovlit

Pozdravljeni,  prvo od preizkusnih predavanj ob izvolitvi v naziv
docenta oz. docentke, ki je bilo na ljubljanski slovenistiki in menda
tudi na FF izvedeno preko spleta, sem 31. marca izvedla podpisana, in
sicer v okviru predmeta Jezikovno načrtovanje in jezikovna politika,
katerega nosilec je prof. dr. Marko Stabej. Predstavila sem svoje
raziskovalno delo o variantnosti govorjene slovenščine pri geografsko
mobilnih osebah - predvsem tistih z Idrijskega, ki sem jih obravnavala
v doktorski raziskavi, omenila pa sem tudi sedanji podoktorski
projekt, kjer se na podoben način ukvarjam z govorci iz Ribnice in
Maribora z okolico. V komisiji so bili prof. dr. Vojko Gorjanc, prof.
dr. Monika Kalin Golob in prof. dr. Mojca Smolej, poslušalo je okoli
40 študentov in gostov, na koncu se je razvila iskriva razprava, ki
smo jo s študenti nadaljevali in zaokrožili teden zatem. Predavanje je
tudi posneto in z veseljem delim posnetek, če bi koga zanimal -
zainteresirani mi lahko mi pišete na Maja.Bitenc na ff.uni-lj.si . Lepe
pomladne dni in vse dobro v teh posebnih okoliščinah,

Maja Bitenc

===

Podatkov je več vrst: acta, capta, cognata, communicata, sumpta,
inventa ... Večinoma gre za capta 'zajemke', saj ne obstajajo sami na
sebi, ampak so zajeti v obliki, primerni za vključitev v podatkovno
zbirko. Kadar imamo opraviti z zbirko, ki dokumentira spremembe v
sistemu, govorimo o acta  'dejanjih, transakcijah, uradnih zapisih',
torej bi taki podatkovni zbirki morali natančneje reči zbirka zapisov
(actabase). Cognata 'spoznanja, domneve' tičijo za organizacijo
podatkovnih zbirk, communicata ('dogovori') razkrivajo, da je velik
del informacij iz dogovorov med akterji ... -- Jeremy Hunsinger:  Big
Data and Truth: Humanist 33.763 13. aprila 2020 --
https://dhhumanist.org/volume/33/763/ --  zanimivi terminološki
razmisleki. Nekaj malega o dveh vrstah informacij, tj. dokumentih in
podatkih, je tudi v poglavju Podatki in podatkovne zbirke v Novi
pisariji (https://sl.wikibooks.org/wiki/Nova_pisarija#Podatki_in_podatkovne_zbirke).
-- mh

===