[SlovLit] Ideološke bombončice in jezikovni inženiring -- Jezikovni svetovalec pojedel lektorja -- IKT na fakultetah

Miran Hladnik gmail miran.hladnik na gmail.com
Pon Maj 28 13:35:10 CEST 2018


Od: Rot Gabrovec, Veronika <Veronika.RotGabrovec na ff.uni-lj.si>
Datum: 27. maj 2018 18:39
Zadeva: Re: Ideološke bombončice in jezikovni inženiring
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2018/006354.html)

Samo malce bi umirila žogo, preden začnemo metati na koš (in v
košaro). Na našem oddelku smo za člane in članice različnih komisij
oz. delovnih skupin izvedeli iz poročila oddelčnih senatorjev. Vsaj
včasih do težav torej ne pride zaradi pomanjkanja demokratičnosti, pač
pa (tudi) zaradi pomanjkanja komunikacije.

In še: mogoče bi veljalo o sprejetih sklepih in pravilih najprej
povprašati omenjeno delovno skupino s FF. Da se razumemo: nikakor ne
pravim, da se je treba z njimi strinjati. A ob vsem spoštovanju do
avtorja članka v Delu se mi vendarle zdi, da je tu potrebno slediti
Angležem. Ti pravijo, da so so novico, ki ji gre zaupati, dobili
"direktno iz konjskih ust (konjskega gobca)", torej pri izvoru. Bi
torej ne povprašali najprej v domačem hlevčku?

(Med mojim pisanjem zunaj grmi - kako primerno!)
Lep pozdrav,
Veronika

===

From: Lektorsko drustvo Slovenije <info na lektorsko-drustvo.si>
To: slovlit na ijs.si
Date: Sun, 27 May 2018 22:42:34 +0200 (CEST)
Subject: Jezikovni svetovalec pojedel lektorja (vabilo na ponedeljkov
pogovorni večer)

KDO JE JEZIKOVNI SVETOVALEC – kdaj je pojedel lektorja ter kam sta
skrila besediloslovje in praktično stilistiko. Intenzivno delovanje na
področju urejanja poklica in dejavnosti jezikovnega svetovanja je
razkrilo izrazito zapleten položaj sodobnih jezikoslovcev praktikov.
Ta večer se bomo posvetili teoriji svoje prakse in kompetencam dveh
navidezno prekrivnih profilov, lektorja in jezikovnega svetovalca.

Zadnjih nekaj let je večina lektorjev prisiljena v preverjanje in
popravljanje slogovnih in vsebinskih prvin besedil. Gre za nadgradnjo
in spremembo poklicnih zahtev (prakse), ki pa večinoma niso
problematizirane strokovno, ampak so del družbenih registrov jamranja,
obsojanja, nereflektirane presoje jezikoslovcev teoretikov, celo
govoric in škodljivega delovanja. Vendarle v praksi prehajamo od
veščin jezikovnega popravljanja k veščinam urejanja besedila, čemur
pravimo jezikovno svetovanje. Jezikovni svetovalec kot jezikoslovec
praktik znanje in vedenje vseh temeljnih disciplin klasičnega in
sodobnega jezikoslovja, ki jih pridobi s študijem, uporablja s
specifičnimi veščinami, ki jih mora obvladati za dobro opravljanje
svojega dela.

Vprašanja, ki se nam postavljajo, so: Katero znanje, veščine,
strokovne in osebnostne kompetence si jezikovni svetovalec oblikuje s
prakso, torej po doseženi izobrazbi? Kako se strokovne kompetence
lektorja in jezikovnega svetovalca razlikujejo, da smo potrebovali nov
izraz? Z vidika katere jezikoslovne discipline je najbolje opisati
lektorjevo delo z besedilom in opredeliti strokovne veščine
jezikovnega svetovalca? Je metoda minimalnega popravka posledica
težnje po upoštevanju stilistike, pragmatike ali optimizacije
delovnega procesa? Ali je mogoče pri lektoriranju in jezikovnem
svetovanju vzpostaviti SOP, standardni operacijski postopek? Koliko
verodostojnosti odvzame pojem jezikovni svetovalec lektorju? Ali pri
nas poznamo tudi jezikovne urednike?

Šele dobro razumevanje in opis veščin omogoča dobro opredelitev
poklicnih standardov in načrtovanje potreb celotnega polja naše
prakse, ki jo trenutno ureja skoraj izključno trg. Na zapisana in
nadaljnja vprašanja nam bosta v ponedeljek, 28. maja 2018, ob 19. uri
na sedežu Lektorskega društva Slovenije (Tomšičeva 12, Ljubljana)
pomagali odgovarjati strokovni gostji, univerzitetni profesorici za
slovenski jezik – dr. Simona Kranjc in dr. Mira Krajnc Ivič.

Prijazno vabljeni k tvorni razpravi tudi vi.
Lektorsko društvo Slovenije

===

https://www.uni-lj.si/aktualno/koledar_dogodkov/dogodki/2018052809492639/
-- UČITELJI UČITELJEM: DOBRE PRAKSE INOVATIVNE UPORABE IKT V
PEDAGOŠKEM PROCESU, 8. 6. 2018, Univerza v Ljubljani Fakulteta za
elektrotehniko, predavalnica 3 (vabilo in program). --- V okviru
projekta Digitalna UL – z inovativno uporabo IKT do odličnosti
pripravljamo dogodek Učitelji učiteljem: Dobre prakse inovativne
uporabe IKT v pedagoškem procesu, na katerem bodo visokošolski
učitelji UL predstavili primere uporabe IKT v pedagoškem procesu.


Dodatne informacije o seznamu SlovLit