[SlovLit] Virtualna razstava o gledališču -- Razpis za jezikoslovca -- Re: Evangelij za moralizatorje

Čet Feb 1 20:31:53 CET 2018

From: "Slovenski gledališki inštitut" <mihael.cepeljnik na slogi.si>
Date: Thu, 1 Feb 2018 15:03:00 +0100
Subject: Nova virtualna razstava - O poteh k »najlepši iznajdbi
človeškega duha«* na Slovenskem

Po razstavi, ki je bila ob 150-letnici ustanovitve Dramatičnega
društva v Ljubljani od 23. marca 2017 do 10. januarja 2018 na ogled v
Slovenskem gledališkem inštitutu – Gledališkem muzeju, smo sedaj
pripravili še njeno virtualno različico. Na virtualni razstavi se
lahko podate skozi prelomne dogodke pred ustanovitvijo Društva,
izveste o ustanovitvi Društva ‒ konceptih in ciljih, o temeljih
gledališke omike in Franu Levstiku, Josipu Nolliju in prvi knjigi o
gledališču, Slovenski Taliji, gledališki šoli in njenih pionirjih,
raziščete zasluge slovenske politične omike, fenomen Borštnik,
prelomne like profesionalizacije, repertoarni razvoj in gledališke
stavbe, odkrivate pečat dramatike evropske ravni in pot iz
profesionalizacije v evropeizacijo. Virtualno razstavo si lahko
ogledate na http://repertoar.sigledal.org/razstava/o-poteh-k-najlepsi-iznajdbi-cloveskega-duha-na-slovenskem

Dramatično društvo v Ljubljani (ustanovljeno l. 1867) je začetnik
slovenskega gledališča moderne dobe. V svojem razvoju od leta 1867 do
1920  prehodi petdesetletno pot skozi dobo institucionalizacije in
profesionalizacije slovenskega gledališča in jo sklene v letu 1920, ko
nastopi nova razvojna stopnja, doba evropeizacije (1920‒1945).
Razstava se osredotoča na prvih petdeset let delovanja Dramatičnega
društva, pri čemer skuša osvetliti pomembne in odločilne mejnike na
njegovi razvojni poti. Virtualna razstava je nastala v sodelovanju z
zavodom Novi Zato. Lepo vabljeni k ogledu!

*Nollijeva definicija gledališča v Priročni knjigi za glediške diletante.

===