[SlovLit] Alamutu na maturi v bran -- Apelativizacija zemljepisnih imen

Miran Hladnik gmail miran.hladnik na gmail.com
Tor Maj 9 23:57:26 CEST 2017


Od: Urška <urska.perenic na gmail.com>
Datum: 09. maj 2017 17:23
Zadeva: K maturitetnemu eseju
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2017/005955.html in prej)

Z zanimanjem spremljam diskusijo o naslovu maturitetnega eseja. Čeprav
nisem specialist ne za poučevanje na osnovno- in srednješolski ravni
ne za didaktiko, pa verjamem oz. vem (vsaj iz lastne gimnazijske
izkušnje), da ima pri pouku književnosti (še pre-)velik pomen vodeni
razgovor z dijaki in da je ta pouk problemsko naravnan. Obenem se
sprašujem, ali je esej, ki se piše v okviru pouka slovenščine, res
edini "grešni kozel", na katerega bi mogli preložiti "grehe" družbe?
Kaj pa starši, družina, prijateljski krogi in sploh vzgoja v okviru
celotnega šolskega sistema? Absolutno se strinjam, da ima javnost
pravico razpravljati o tem, to se mi zdi celo nujno in dragoceno.
Vendar je problem, ki ga vidim, ta, da očitno sploh ni namen, da bi se
različni "razpravljalci" med sabo sporazumeli (to bi bilo pravzaprav
krasno!), ampak da se ne bi razumeli. Prof. dr. Igorju Saksidi bi
čestitala za suveren in argumentiran nastop v večerni oddaji na
nacionalki. Še bolj pa zato, ker se je na povabilo sploh odzval. To
pravim ravno iz zgoraj navedenega razloga, ker ne verjamem, da je
mogoče ljudi, ki v diskusiji želijo povedati samo svoje (ne pa
prisluhniti bodisi stroki bodisi laični javnosti, komurkoli že v
diskusiji, da bi jih vsaj malo poskušali razumeti), ki zraven ne vedo
ne, kaj je razpravljalni oz. problemski esej (tudi če bi jim
pojasnili, kaj to je, spet ne verjamem, da bi to kaj pomagalo), ne
niso še slišali za literarne konvencije pa še kaj, sploh mogoče
prepričati v nasprotno. Lp, Urška

---

http://www.vecer.com/dijaki-literature-ne-berejo-naivno-s-posnemanjem-6261696
-- Petra Vidali: Maturitetni esej: Dijaki literature ne berejo naivno,
s posnemanjem. Večer 8. 5. 2017.

===

Od: Lingvistični krožek <lingvisticni.krozek na gmail.com>
Datum: 09. maj 2017 23:06
Zadeva: LK, 15. maj

LINGVISTIČNI KROŽEK FILOZOFSKE FAKULTETE V LJUBLJANI vabi na 1124.
sestanek v ponedeljek, 15. maja 2017, ob 18.00 v predavalnici 325 v 3.
nadstropju Filozofske fakultete. Predavala bo red. prof. dr. Metka
Furlan, Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU in Oddelek
za primerjalno in splošno jezikoslovje FF UL. Tema predavanja:
Prispevek k apelativizaciji zemljepisnih lastnih imen: narečno largon
in ždoba.  Vabljeni tudi študentje. -- Chikako Shigemori Bučar


Dodatne informacije o seznamu SlovLit