[SlovLit] Izbira revije je kot konjska stava -- Ne vozi, ko piješ alkohol -- Center za slovenščino ob novem letu

Sre Dec 14 16:01:30 CET 2016

Od: Zvonko Kovac <zkovac na ffzg.hr>
Datum: 13. december 2016 10:30
Zadeva: Vrednotenje objav

Dragi Miran, zamujam z branjem Slovlitove (pre)bogate ponudbe, posebej
v zvezi z Svetovnimi dnevi, a to kar si napisal o vrednotenju revij,
je tragikomično. Imam samo eno vprašanje, kdo vrednoti revije,
ministrstvo, univerza? Lep pozdrav, Zvonko

---

Dragi Zvonko, status revijam določa OSIC (Osrednji specializirani
informacijski center) za humanistiko po naročilu ARRS (Javne agencije
za raziskovalno dejavnost RS). Pred dobrim letom sem v Slavistični
reviji 2015/3 primerjal nihanje statusa revij s tombolo in se zavzemal
za stabilnejše rangiranje
(http://www.srl.si/sql_pdf/SRL_2015_3_02.pdf) -- očitno neuspešno.
Vrednost članka v posamezni reviji lahko od enega leta do drugega
zraste ali pade celo za več kot trikrat. ARRS-ovo točkovanje niha
zaradi izbrane metrike SNIP; po alternativni Scopusovi metriki SJR bi
bila vrednost naših objav manj vremensko pogojena, gl. primerjavo na
grafikonih (http://www.slov.si/wp-content/uploads/2016/12/vrednotenje-revij-SR-JiS-Pkn.xlsx).
Odgovora na vprašanje, ki sem ga zastavil na Slovlitu, z odločujočih
mest (še) ni; ali ne spremljajo Slovlita ali jim ni do forumske
komunikacije s strokovno srenjo. Rangiranje revij je sicer opisano na
več mestih:

http://www.arrs.gov.si/sl/akti/prav-sof-ocen-sprem-razisk-dej-avg2016.asp
-- Pravilnik o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter
spremljanju izvajanja raziskovalne dejavnosti
http://www.arrs.gov.si/sl/akti/inc/2016/prav-rrd-Priloga%201.pdf --
Bibliografska merila znanstvene in strokovne uspešnosti
http://blog.cobiss.si/2015/09/21/revije-ki-sodijo-v-nadpovprecno-znanstveno-uspesnost-po-merilih-arrs/
http://home.izum.si/COBISS/bibliografije/seznami_za_mednarodne_baze/2015/ser-SCOPUS_H-svn.html
-- Seznam slovenskih revij, ki so vključene v mednarodno bazo podatkov
Scopus (h) 2015
http://www.scimagojr.com/journalrank.php?category=1208&area=1200&country=SI
-- Scimago Journal & Country Rank
https://journalmetrics.scopus.com/ -- CiteScore metrics for serials
(vtipkaj naslove revij vsakega posebej)

-- miran

===

Enkrat v začetku novembra smo v prvem letniku preizkusili odzivnost
javnih inštitucij na pripombe državljanov. Na DARS je študentka v
imenu razreda poslala približno takole sporočilo:

Na predavanju smo obravnavali slogan, ki se izmenično prižiga nad
avtocesto: Don't drink & drive / Ne pij alkohola, kadar voziš. Prosimo
vas, da slovenski slogan zamenjate s krajšo formulacijo Ne pij, ko
voziš ali Ne vozi, ko piješ. Tretji slovarski pomen glagola piti je
namreč 'uživati alkoholne pijače', torej ni nobene potrebe po
izpostavljanju alkohola v sloganu, tako kot ni potrebno v angleščini.
Zlobnež bi si lahko razlagal, da na DARS-u ne znajo slovensko ali pa
da skušajo omejenemu slovenskemu vozniku dopovedati, da osvežilne
pijače vendarle lahko pije.

Čeprav na spletni strani Družbe za avtoceste Republike Slovenije
(https://www.dars.si/Dokumenti/Medijsko_sredisce_23.aspx) piše, da se
odzovejo v enem dnevu, odgovora po več tednih ni bilo. Pošto sem zato
na pr na dars.si poslal še sam z napovedjo, da bomo odgovor na predavanju
prebrali in komentirali. Tokrat so res naslednji dan odgovorili, "da
je omenjene vsebine spremenljive prometno informativne signalizacije
(slogan) definirala Javna agencija Republike Slovenije za varnost
prometa (AVP)". Poiskal sem kontaktni naslov AVP in jim naš predlog
preposlal. Po enem tednu še ni odgovora. Slaba odzivnost javnih
inštitucij govori, da svoje vloge ne razumejo kot servis državljanom,
ampak kot oblast nad njimi. Eno najučinkovitejših orožij oblasti je
namreč omejevanje dostopa do informacij, prepoznavno znamenje
oblastnosti pa oblastni molk. -- miran

===