[SlovLit] Poročilo s tabora JANES -- Re: Matura

Pon Avg 31 14:30:50 CEST 2015

From: "Fišer, Darja" <Darja.Fiser na ff.uni-lj.si>
To: "slovlit na ijs.si" <slovlit na ijs.si>
Date: Mon, 31 Aug 2015 05:24:04 +0000
Subject: Poročilo s tabora JANES

Spoštovani, sporočam, da smo na Oddelku za prevajalstvo Filozofske
fakultete v Ljubljani s petkovo predstavitvijo rezultatov uspešno
sklenili raziskovalni tabor spletne slovenščine za srednješolce JANES,
ki ga je sofinanciralo Ministrstvo za kulturo.

Na taboru smo gostili 22 gimnazijcev iz vse Slovenije, ki smo jim
želeli približati slovenščino in jim pokazati, da je zanimiv in
pomemben predmet proučevanja. Na praktično zasnovanih raziskovalnih
delavnicah smo dijake uvedli v svet korpusnega jezikoslovja in
jezikovnih tehnologij ter jih opremili s kompetencami, ki jim
omogočajo, da s pomočjo prosto dostopnih virov za slovenščino
samostojno odgovarjajo na najrazličnejša jezikovna vprašanja. Z
analizo izbranih jezikovnih prvin smo osvetlili razlike med standardno
in spletno slovenščino. Raziskovalni tabor je trajal pet dni, vsak je
bil posvečen drugi osrednji temi, ki je bila najprej predstavljena na
uvodnem predavanju, temu pa so mu sledile vaje in delavnice. Na njih
so dijaki v manjših skupinah pod nadzorom mentorjev samostojno
raziskovali izbrano raziskovalno vprašanje.

Tabor je spremljal tudi bogat kulturni program, v katerem so
sodelovali priznani ustvarjalci, ki jih odlikuje ljubezen do
slovenščine in prizadevanje za njeno popularizacijo med mladimi. V
ponedeljek smo priredili standup večer z Boštjanom Gorencem Pižamo, v
torek smo se odpravili na vodeni ogled po literarnih poteh Ljubljane,
v sredo smo gostili vabljeni predavanji doc. dr. Dejana Jontesa »Moč
besed« in Kaje Dolar »Razvezani jezik«, v četrtek pa je Andrej Rozman
Roza za nas uprizoril gledališko predstavo Simplozij.

Vsa gradiva s tabora, predstavitve dijakov in fotografije so
objavljeni na naši spletni strani:
http://nl.ijs.si/janes/dogodki/tabor-2015/

Tabor ne bi mogel uspeti brez požrtvovalnega dela predavateljev Špele
Arhar Holdt, Damjana Popiča, Polone Gantar, Ane Zwitter Vitez in
Tamare Mikolič Južnič, asistentov Jake Čibeja, Katje Zupan, Ize
Škrjanec in Dafne Marko, računalniške podpore Daneta Filippinija ter
podpore vodstva fakultete in oddelka, zato se vsem iskreno zahvaljujem
za pomoč.

Lep pozdrav,
Darja Fišer

===