[SlovLit] Kocijanov simpozij -- Re: Dokaj dni naj živi

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Ned Jun 2 22:40:31 CEST 2013

Od: Katja Mihurko Poniž <katja.mihurko-poniz na guest.arnes.si>
Datum: 02. junij 2013 20:55
Zadeva: O Kocijanovem simpoziju

V torek, 28. maja 2013, je v prostorih Univerze v Novi Gorici, v
dvorcu Lanthieri v Vipavi, potekal simpozij Slovenska književnost med
tradicijo in inovacijo, ki je že v naslovu skrival namig na razpravo
zaslužnega profesorja dr. Gregorja Kocijana. Seveda ni šlo za
naključje, saj se bliža osemdeseti rojstni dan spoštovanega kolega, ki
smo ga želeli obeležiti tako s strokovnim srečanjem kot s prijetnim
druženjem. Po otvoritvi simpozija je Miran Hladnik predstavil novo
številko Jezika in slovstva, ki jo je uredil in je v celoti posvečena
jubilantu. Njegovo raziskovalno in pedagoško delo je pregledno
predstavila Megi Rožič, mlada raziskovalka in nekdanja profesorjeva
študentka na Fakulteti za humanistiko Univerze v Novi Gorici.
Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani, matično ustanovo, na kateri
je prof. dr. Kocijan deloval najdlje, je zastopala Milena Mileva
Blažić, ki je predstavila njegova osnovnošolska berila. Podobno temo
si je za izhodišče referata izbral Zoran Božič in opozoril, da je
prof. dr. Kocijan dajal pri izboru besedil velik poudarek domoljubju,
zato mu pripada častno mestno v mozaiku slovenske osamosvojitve. Drugi
del simpozija se je dotikal Kocijanovih raziskav: Alenka Koron in
Katja Mihurko Poniž sta izhajali iz njegovih spoznanj o slovenski
kratki pripovedni prozi in sta jih navezali na svoje raziskave o vojni
prozi v periodiki v desetletju 1919-1929 (Koron) in pri Zofki Kveder
(Mihurko Poniž). Žal se simpozija ni mogla udeležiti Jožica Čeh, ki bi
sicer predstavila referat Pokrajina je besedilo - na primeru
Potrčevega pripovedništva. Drugi del je sklenil Miran Hladnik z
razgledom po svojem sodelovanju s prof. dr. Kocijanom. Diskusijo so še
posebno obogatile slavljenčeve refleksije, ki so bile predvsem uprte v
prihodnost, v želje, da bi mlajši kolegi nadaljevali njegovo delo, a s
svojimi pristopi. Udeleženci simpozija pa smo seveda izrazili upanje,
da bo prof. dr. Kocijan slovensko literarno zgodovino obogatil s še
kakšno odlično študijo.

[Na fotografije s simpozija se priklika s
http://www.ff.uni-lj.si/oddelki/slovenistika/mh/galeri194/target21.html
(nekaj posnetkov nazaj in nekaj posnetkov naprej). -- mh]

===