[SlovLit] Wikinorija, wikipromet, SSS Letter -- Ali ste vedeli? -- Re:Zdravljica
Miran gmail
miranhladnik1 na gmail.com
Ned Maj 26 15:29:59 CEST 2013
http://sl.wikipedia.org/wiki/Wikipedija:Pod_lipo#Poznospomladansko_trebljenje
-- o novih izbrisih na Wikimedijini Zbirki.
http://commons.wikimedia.org/wiki/User_talk:INeverCry#File:Rajko_Koro%C5%A1ec.jpg
-- podobno v angleščini.
http://stats.grok.se/sl/201305/ime gesla -- statistika obiska člankov
po mesecih na Wikipediji.
http://www.ff.uni-lj.si/oddelki/slovenistika/mh/SSS_letter_maj2013.docx
-- majska številka Society for Slovene Studies Letter.
===
Ali ste vedeli, da Google najde pravo lokacijo Turkish Airlines
(http://www.turkishairlines.com), tudi če v iskalno polje vpišemo
"turkiš erlajnz"? Slovenski nepremičninarji tega očitno ne vejo, sicer
ne bi po radiu posiljevali poslušalce s ponavljanjem "veveve pika
nepremicnine pika net", namesto da bi se izgovorili po slovensko s
strešico. -- mh
===
From: "Zoran Božič" <zoran.bozic na guest.arnes.si>
To: <slovlit na ijs.si>
Date: Fri, 24 May 2013 21:03:36 +0200
Subject: DOKAJ DNI NAJ ŽIVI, BOG, KAR NAS DOBRIH JE LJUDI!
(http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2013/004486.html)
1. V čem je spornost druge kitice Zdravljice kot začetka slovenske
državne himne?
Ne v Bogu. Sam nimam čisto nič proti Bogu. Sam bi celo predlagal peto
in sedmo kitico, če bi bilo to realno. Tako bi imeli v himni Boga,
ženske (eni redkih ali morda edini), neposredno izraženo pripadnost
slovenstvu in tudi nekaj tiste bojevitosti, ki jo poznajo himne drugih
držav in jo je imela Jenkova Naprej, zastava Slave. Sporno je
poveličevanje dežele Kranjske (kako naj se danes s tem poistovetijo
Štajerci in Korošci in Prekmurci in Goričani?) in slovanskih narodov
(sinov sloveče matere, tj. matere Slave), saj so časi poudarjenega
panslavizma nepreklicno mimo.
2. Nikakor ni res, da je sedma kitica Zdravljice samo internacionalna
oz. univerzalna in zato nenacionalna. Genialnost sedme kitice je ravno
v tem, da je Prešeren v njej povzel zahtevo po narodni osvoboditvi (ta
se izpostavlja v tretji, četrti, peti in šesti kitici) in jo nadgradil
z univerzalno idejo o svetu brez vojn in o dobrososedskih odnosih med
narodi. Pa ne na škodo domoljubja!!! Verza "da rojak / prost bo vsak"
vključujeta narodno osvoboditev, vse Slovence, in se neposredno
navezujeta na tretjo kitico oz. na sovražnike našega, tj. slovenskega
rodu. Ti (so)vragi iz tretje kitice so v sedmi kitici samo še vragi.
Ker pa pesnik ne more istočasno oz. v isti pesmi pozivati k boju proti
sovražnim narodom in k dobrososedskim odnosom, je prostislovje ponovno
genialno razrešil s časovno razsežnostjo: proti tistim, ki nas
zatirajo, se moramo boriti zdaj ("ker zdaj vas / kakor nas / jo srčno
branit kliče čas!"), mir na svetu in dobrososedski odnosi med narodi
pa nas čakajo v neki oddaljeni prihodnosti! Da sem še bolj jasen:
sedma kitica pravi, da je za dobrososedske odnose pogoj narodna
osvoboditev! Narodna osvoboditev vseh Slovencev, vseh rojakov, od
Prekmurja do Benečije, od Koroške do Bele krajine!
3. Zato sprašujem vse poznavalce in ljubitelje Prešerna: mar sedma
kitica Zdravljice res ni dovolj domoljubna?
Zoran
Dodatne informacije o seznamu SlovLit