[SlovLit] (brez zadeve)
Zoran ARNES
zoran.bozic na guest.arnes.si
Sob Maj 3 19:41:20 CEST 2008
Kdo bo prvi rekel, da je cesar gol? (Delo, 3. maja, str. 38)
Naj z anekdoto ilustriram, kako je Mezanovo "socialno partnerstvo" videti na
podrocju slovenskega poklicnega in strokovnega izobrazevanja. Lani sem
sodelovala pri usposabljanju uciteljev, ki so pripravljali nov izobrazevalni
program (brez pomoci kurikularnih strokovnjakov). Za usposabljanje so se
odlocili sredi dela, ko so naleteli na tezave.
Ker so v pripravo programov vlozili ze nekaj truda, so razdrazeno sprejemali
pomisleke o svoji dotedanjih resitvah in ugotavljali, da je celotna prenova
nesmiselna, samo se ena od mnogih, ki ne bo prinesla sprememb. Dobiti so
zeleli le nasvete, kako naj formulirajo ucne cilje, da bo program sprejet na
strokovnem svetu. Kot da gre za izpolnjevanje formularjev in ne nacrtovanje
tako zahtevne dejavnosti, kot je izobrazevanje!
Njihovo stalisce se ni spremenilo ob opombi, da kot avtorji programov zdaj
niso odgovorni le za kakovostno izvajanje, temvec tudi za kakovost programov
samih. Ki jih bodo morali skupaj s svojimi (kriticnimi) kolegi izvajati.
Primer je morda skrajen, a se zdalec ne osamljen. Nazorno pa kaze na vso
resnost situacije, v kateri so se znasli vsi, ki jim je bila dodeljena vecja
stopnja avtonomije, kot jo zmorejo. Brez ustreznega znanja postane
avtonomija igra zajca z bobnom.
Nasi ucitelji so razmeroma dobro usposobljeni za samostojno izvajanje pouka,
niso pa usposobljeni za kurikularno nacrtovanje in premalo za vrednotenje
ucnih dosezkov na visjih kakovostnih ravneh. Zato tako vseobsegajoca
avtonomija, ki je drugod po svetu ne poznajo, vodi v vse nizjo in neenotno
kakovost poklicnega in strokovnega izobrazevanja, ucitelje pa postavlja v
situacijo, ki izziva obcutke brezvoljnosti, strahu in jeze. Le zakaj (se) ni
njihovega organiziranega javnega odziva?
doc. dr. Klara Skubic Ermenc
Dodatne informacije o seznamu SlovLit