[SlovLit] Mihael Bregant (21. 9. 1960 - 31. 7. 2007)

Čet Avg 2 08:50:17 CEST 2007

Miha je opozoril nase z diplomsko nalogo o samozaložništvu in cikličnosti Cundričeve
lirike, ki je izšla pozneje v knjižni obliki v Zagoričnikovi zbirki Fondi Oryja Pála. Zaposlil
se je kot strokovni sodelavec na Centru za slovenščino kot drugi ali tuji jezik pri Filozofski
fakulteti v Ljubljani, tu postavil Izpitni center in z zbirko testov poskrbel za njegovo
delovanje. Uredil je antologijo prispevkov Poletne šole slovenskega jezika, z referatom
je nastopil na Seminarju slovenskega jezika, literature in kulture, na simpoziju Obdobja se
je izkazal za prvega poznavalca slovenskih sonetnih vencev, na kaseto je posnel besedila
za učbenik Hermine Jug Kranjec Slovenščina za tujce, skupaj z ženo Joanno je prevajal iz
poljščine. Sem in tja je za Razglede ali Knjigo pripravil intervju s pesnikom oziroma literarni
portret (Valentina Cundriča, Janka Modra, Josipa Ostija). Največji del njegove bibliografije
pa so ocene leposlovnih, literarnovednih ali drugih knjig, ki jih je objavljal v Mladini. Cobiss
je zabeležil blizu 200 takih prispevkov, zato lahko rečemo, da je bil Miha verziran literarni kritik.

Moj topli spomin nanj sega v čase študentskega žuriranja, potem v leto 1986 ali 1987, ko sem
ga nagovoril za snemanje fraz za knjigo Slovenščina za popotnike, in na vse preredke obiske
v zadnjih letih, ko je obtičal v postelji. Miha je bil skoraj do zadnjega veder bolnik in pogovor
z njim je bil prijeten. Doživetja je znal oblikovati v kratke in humorno zašpiljene pripovedi in
jih začiniti s posameznim iskanim krepkim izrazom; artikuliral jih je počasi in z užitkom.

Pogreb dragega Miha bo v petek 3. avgusta ob petih na pokopališču v Zgornjih Gorjah,
maša pa v cerkvi sv. Jurija ob štirih popoldne. Žara bo v tamkajšnji vežici v petek od devete
ure dalje. --- Miran

=======