[SlovLit] Zmanjševanje ur slovenščine

Anita Ivačič anita.freser na guest.arnes.si
Ned Mar 4 23:27:00 CET 2007

Spoštovani.

Zmanjševanje števila ur - seveda ne ... Nasprotno!

Skrbi me predvsem že navedeno: "... definiranje položaja materinščine v šoli
in slejkoprej dolgoročno tudi v družbi."

Torej, ker je ravno priložnost za besedo in če bo (morda na nivoju države)
še priložnost za pogovor o številu ur, menim, da je ob tem enako ali celo
bolj pomembno, da stroka reče še besedo o: Zakaj "sveta krava slovenščina"?

Ko gre za omenjene besede, me skrbi predvsem dejstvo, da že nekaj let s
polnimi usti govorimo o pragmatiki in uporabni slovenščini, učni načrt pa je
(še zmeraj) poln banalnega strukturalizma in abstrakcij, ki so mladostnikom
tuje. "Zakaj pa moramo poznati razliko med povedkovim prilastkom in pov.
določilom? Zakaj pa je pomembno, če je osebek ali prislovno določilo? Pa
odvisniki, ki jih ne poimenujemo po temeljni vrsti ... In ... In ..." (Smo
ravno pri skladnji, ki je trenutno malik, ki se mu klanjam ...)

Od tu izvira tudi tisto o "sveti kravi slovenščini" v gimnazijah in ni
povsem za lase privlečeno. Mnogokrat tako čutim tudi sama. Kako naj jo ima
rad mladostnik, ki je in bo del družbe, v kateri želimo "definirati
slovenščino"?  S čim naj mu jo priljubim, ko mnogokrat ne vem, kako naj
osmislim svoje delo in njihove dvome.

Saj nimamo časa niti dihati! Ko gre npr. za doživljanje ob umetnostnem
besedilu, imam v mislih le to, kako naj ga prekinem na čim manj stresen
način, ker NIMAMO ČASA DOŽIVLJATI.

Seveda živimo v intelektualni dobi, vendar to še ne pomeni, da lahko
zanikamo naravo mladostnika med 14. in 18. letom. Biti bi morali dejavni in
praktični ... Doživljati čim več lepote besedne umetnosti. Življenje v tem
obdobju menda  prvič postane osebna zadeva ... Vendar je to že psihologija,
kajne, ki pa s slovenščino, slovnico, očitno nima nič skupnega.

Mladostniki danes so pač drugačni, e-mladostniki, prilagajati se moramo mi
njim in ne oni nam, zarustanim tankom.

Torej, najprej "popraviti" učni načrt v smislu manj nepotrebnih slovničnih
struktur, (še) več uporabnega jezika in več "svobodne" književnosti.

Pa vendar je to samo drobec mojih misli ...

S prijaznimi mislimi in lepimi pozdravi

Anita IVAČIČ, Slov. Bistrica

Dodatne informacije o seznamu SlovLit