[SlovLit] Smolnikar

Pet Jun 23 14:44:54 CEST 2006

Od: "Aleksander Bjelcevic" <aleksander.bjelcevic na guest.arnes.si>
Za: "Miran Hladnik, Siol" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Poslano: 23. junij 2006 14:33
Zadeva: Re: [SlovLit] Smolnikar

Spoštovana ga. Milič, oglasil se nisem iz raznih službenih in domačih
razlogov. Tudi zdajle bom
kratek: na prvi niz vprašanj bom odgovoril čez kak dan, ko si bom znova
sposodil knjigo. Zdajle pa odgovarjam na tole: "Najbolj hecno je to: vi se
sklicujete na podobnosti, hčere pa kar naprej trdijo o drugačnosti, niti za
las nočejo biti podobne Bredinim junakinjam".

Ni tako: ni res, da niti za las nočejo biti podobne junakinjam. Če bi to
trdile, bi bile shizofrene ("smo in hkrati nismo XY"). One trdijo nekaj
drugega, namreč: v romanu in v stvarnosti se ujemajo določena osebna imena,
imena krajev, dogodki - ujema se toliko podatkov, da smo se me prepoznale in
da so nas prepoznali naši znanci. Druge reči pa so izmišljene. Te izmišljije
so za nas neprijetne.

Tako pravijo one. Mi vsi lahko dodamo tole: ker le opisani točno ve, kaj je
izmišljeno, publika pa ne, je samoumevno, da se bo publika tudi ob
izmišljijah režala (ali zgražala ali karkoli), saj jih bolj ali manj jemlje
resno.

Vse to sem sicer že povedal, ampak nič ne de. Ker si vsi želimo obvarovati
Smolnikarjevo pred zadnjo idiotsko kaznijo, nočemo videti dejstev, ki ji
lahko škodijo. Zanjo in za literaturo bo bolj koristno, da pošteno nanizamo
vse za-je in proti-je in prepričan sem, da bo teža argumentov tudi brez
sprenevedanja in cehovskih trikov Smolnikarjevi v prid. Lep pozdrav, Aleš

PS: Prosim, da ne uporabljava nazivov kot prof. ipd. Te reči preprečujejo,
da bi neobremenjeno brali golo besedilo, gole argumente.

Dodatne informacije o seznamu SlovLit