[SlovLit] Samo ena mala prito¾ba

Tor Mar 15 20:57:10 CET 2005

From: "Alenka Hladnik" <alenka.hladnik na guest.arnes.si>
To: "Miran Hladnik, arnes" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 15. marec 2005 19:42
Subject: samo ena mala pritožba

Lepo pozdravljeni slovlitovci!

Nekemu geografu, se opravičujem zaradi luknjavega spomina, ste nekateri prav
pred kratkim grdo podkurili zaradi cunamija. Tsunami ali cunami, ni
pomembno. Mi še vedno uporabljamo subjekt in objekt, subjektivno in
objektivno ter nam je, priznam, čisto vseeno, ali napišemo Aristotel ali
Aristoteles. Zato sem si trdno obljubila, da se ne bom predrzno vtikovala v
nemojo stroko in ne bom nič napisala na temo vse bolj razširjenega in
motečega načela 'piši kao što govoriš'. Bila je težka odločitev, ker me
mrzlo strese ob Filadelfiji, Misisipiju in podobnih čudnih imenih, saj
spomin žalostno odtava v študentske čase, ko smo brali strokovno literaturo
v srbščini in se, bruci, mučili z Viljemi Džemsi, Persi in Nićeji. Obenem se
začudeno sprašujem, če Filadelfija in Misisipi, zakaj ne tudi Vošington in
Njujork. A kot rečeno, obljubila sem si, da se ne bom vtikovala, ampak se po
svoji vesti trudila pisati imena originalno, razen seveda starinskih Dunaja,
Trsta, Benetk ipd. Vendar ne morem več, res ne morem več držati jezika, pa
še gospa Jolka Milič je vselej inspirativna.

    1. Od  hude muke se mi je pred dnevi kar zavrtelo, ko je kuhar na tv
pripravljal čokoladni mus. Brez komentarja.
    2. Nekoč je bilo težko prenesti rok in pank, ampak se sprijazniš, kajne.
Z  jazzom je to  nemogoče.  Še posebno, če se v istem napovedniku
izmenjujeta jazz in džez. Ne, to gre absolutno čez vse meje sprejemljivega.
To je bila zadnja kaplja v prepoln kozarec 'piši kao što govoriš', zaradi
katere sem pojedla svojo besedo.

No, ne bom nizala primerov, jih je preveč. Ta čudna slovenjenja so po mojem
skromnem nestrokovnem mnenju zgolj izraz slovenske lenobnosti duha. Zakaj si
raje ne izmišljujemo nove besede? Zakaj ne bi razpisali državnih nagrad za
nove besede? Moji dijaki  ji kujejo po tekočem traku, če jih le spodbudim.
Ali ne bi bile nove besede boljše, kot te grde spake, ki žalijo uho in oko
in um. Kot džez ali Džems ali mus ali Filadelfija. Lepo prosim, ne
zapovedujete, da jih moramo tako pisati.

Pa brez zamere, nisem strokovnjak.

Alenka Hladnik, prof. filozofije

Dodatne informacije o seznamu SlovLit