[Solomonov Seminar] 94. Solomonov seminar

Marko Grobelnik marko.grobelnik@ijs.si
Sat, 26 Oct 2002 21:56:42 +0200


Vabim vas na 94. Solomonov seminar, ki bo v torek, 
29. oktobra 2002 ob 13. uri v Veliki predavalnici IJS 
(1. nadstropje glavne zgradbe IJS). Posnetki in materiali 
preteklih seminarjev so dostopni na http://solomon.ijs.si/.

Tokrat bomo slisali zanimivo raziskavo Silvane Gasar o
napovedovanju ucnega uspeha v solah. Za modeliranje in
iskanje je Silvana uporabila orodja "izkopavanja znanja"
(data-mining) in orodja za podporo odlocanju (decision-support).
Seminar bo vkljuceval tudi vrsto prakticnih primerov iz 
solske prakse, ki kazejo na uporabnost analiticnih prijemov
tudi pri tovrstnih primerih.

Naslednji seminar:
torek, 5.11.: Jure Dimec - Multilingual Information Retrieval

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvana Gasar:
      NAPOVEDOVANJE UCNEGA USPEHA: 
      kombiniran pristop "izkopavanja znanja" in 
      "podpore odlocanja"

Za ucinkovito preprecevanje neustreznih izbir srednjih sol in 
s tem ucne neuspesnosti solski svetovalni delavci potrebujejo 
orodje za napovedovanje uspesnosti zakljucka solanja posameznega 
dijaka. Predstavljamo razvoj vecparametrskih hierarhicnih modelov za 
napovedovanje uspesnosti zakljucka solanja na posameznem 
srednjesolskem izobrazevalnem programu. Modeli so bili razviti z 
zaporedno uporabo tehnik izkopavanja znanja (DM - Data Mining) in 
tehnik za podporo odlocanju (DS - Decision Support) Bazo podatkov 
o dijakih smo najprej analizirali z razlicnimi metodami rudarjenja: 
statisticnimi analizami (SPSS), razvrscanjem v skupine (WEKA) in 
dvema metodama strojnega ucenja: gradnjo odlocitvenih dreves (WEKA) 
in hierarhicnih vecparametrskih modelov (HINT, Orange). Odkritja 
izkopavanja znanja so bila zatem vkljucena v ekspertni razvoj modelov 
za podporo odlocanja (z uporabo lupine ekspertnega sistema DEX). 
Napovedna tocnost teh modelov je primerljiva s tocnostjo izkusenega 
cloveskega eksperta. Modeli so primerni za poskusno uporabo, 
potreben pa je nadaljnji razvoj.