[SlovLit] Češki besedni red -- O Maistru v Kamniku -- Tilka

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Ned Apr 14 09:05:02 CEST 2024


From: "Maruša Brežnik" <marusa.breznik na ung.si>
To: slovlit na ijs.si
Date: Sat, 13 Apr 2024 16:52:39 +0200
Subject: Jezik & Linguistics Colloquia series: Anna Staňková (April 18 @ 13:15)

Pozdravljeni, vabimo vas, da se nam v četrtek, 18. aprila 2024, ob
13.15 uri pridružite na predavanju, ki bo potekalo v okviru cikla
Jezik & Linguistics Colloquia. Predavanje bo potekalo v predavalnici
P1, sledite pa mu lahko tudi na Zoomu:
https://ungsi.zoom.us/j/63598237540

Predavala nam bo Anna Staňková s Karlove univerze v Pragi. Naslov
predavanja je Word order in Czech polar questions.

Lep pozdrav,
Maruša Brežnik (v imenu Centra za kognitivne znanosti jezika UNG)

The default strategy of forming a polar question in Czech is employing
the interrogative (= verb-first) word order. Declarative word order
(canonical SVO) in polar questions also occurs, although only under
certain conditions. I claim that the declarative word order is
motivated either by the speaker’s intention to convey evidential bias
(question pragmatics), or by the presence of a contrastive topic
(information structure). Declarative PQs (e.g. Petr četl ten e-mail?
‘Petr has read the e-mail?’) are used if the speaker expects that the
answer to her PQ will be p (= Petr has read the e-mail) based on
publicly shared evidence in the Common Ground. Declarative biased PQs
with negation (= Petr nečetl ten e-mail? ‘Petr hasn’t read the
e-mail?’) expect ¬p as an answer. However, declarative PQs can also be
used in bias-neutral contexts (where there is no bias towards p nor
¬p), although here they are expected to contain a contrastive topic
which precedes the main verb. Apart from PQs with and without inner
(semantic) negation, I will consider PQs with the so-called outer
negation. The talk will present results from a corpus study and from a
naturalness judgment task to support the claims.

===

Od: Alenka Juvan <ajuvan na siol.net>
Date: V sob., 13. apr. 2024 ob 12:36
Subject: Tole se bo dogajalo naslednji teden v Kamniku. Lepo vabljeni!

https://www.muzej-kamnik-on.net/dogodki/predstavitev-tematske-izdaje-revije-slo-posvecene-rudolfu-maistru/
-- predstavitev tematske izdaje revije SLO, slovenski zgodovinski
magazin, posvečene Rudolfu Maistru, ob 150. obletnici rojstva in 90.
obletnici smrti, v sredo, 17. aprila 2024, ob 19. uri, v Rojstni hiši
Rudolfa Maistra, Šutna 23 v Kamniku.

https://www.kamnik.si/objava/914245 -- Slovesna akademija v letu
generala Rudolfa Maistra v torek, 16. aprila 2024, ob 19. uri v Domu
kulture Kamnik.

Lp., Alenka

===

Od: Vesna Mikolič <Vesna.Mikolic na zrs-kp.si>
Date: V sob., 13. apr. 2024 ob 21:50
Subject: Tilka za Slovlit

Inštitut za jezikoslovne študije ZRS Koper organizira enodnevno
strokovno KATIS usposabljanje za razredne učitelje/učiteljice ter
osnovnošolske in srednješolske učitelje/učiteljice slovenščine, ki bo
potekalo 24. aprila 2024 v prostorih ZRS v Kopru, Garibaldijeva 1.
Prijave potekajo do 19. aprila 2024 prek sistema Katis na povezavi:
https://paka3.mss.edus.si/Katis/ProgramPrijava.aspx?ID=8011&A=detailKP

Program profesionalnega usposabljanja zajema predavanja in delavnice,
ki bodo učiteljice in učitelje usposobile za poučevanje po metodah
učnega modela TILKA. Po tem modelu povezujemo pouk jezika in
književnosti, tako da se jasneje pokažeta tako funkcija jezika kot
pomen književnosti. Vse to dopolnjujemo z veliko pogovora o aktualnih
temah in usposabljanjem za spoštljive, nenasilne odnose in prav tako
komunikacijo. Verjamemo, da so mladi na tak način bolj motivirani tako
za branje kot učenje slovnice, obenem pa lahko pouk slovenščine
izkoristimo za učenje učinkovitega razpravljanja.

Udeleženci bodo torej spoznali metode za razvijanje bralne,
sporazumevalne, metajezikovne in medkulturne zmožnosti pri pouku
slovenščine in jih aktivno preizkusili s pomočjo učbeniških gradiv S
Tilko v svet slovenščine za OŠ in SŠ. Vsak bo po usposabljanju prejel
priročnik za učitelje S Tilko v svet jezika s teoretskimi izhodišči
modela in učbenik, ki ga bo lahko nadalje uporabljal pri svojem delu z
učenci.

Lepo vabljeni, da se nam pridružite v pomladnem Kopru!
Red. prof. dr. Vesna Mikolič, vodja programa


Dodatne informacije o seznamu SlovLit