[SlovLit] Slovenščina po korakih: Veronika Deseniška -- Besedoholik 2023 -- Re: Je bil letošnji esej iz slovenščine res »škandalozen«?
Miran Hladnik
hladnikmiran na gmail.com
Sre Avg 2 08:47:12 CEST 2023
Polona Liberšar, idr.: Slovenščina po korakih: Veronika Deseniška
(Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik). Zgodba o ljubezni med
grofom Friderikom II. in Veroniko Deseniško je ena največjih
ljubezenskih zgodb v slovenski zgodovini. On je bil sin vplivnega
vladarja, ona pa podeželska plemkinja. Njuna ljubezen je bila tako
močna, da je nič ni moglo ustaviti. Spoznajte politične igre in
ljubezenske odnose, ki so se dogajali v času grofov Celjskih in so
vodili v konec te pomembne dinastije. Ob besedilih so tudi naloge, s
katerimi lahko preverite razumevanje zgodbe in ponovite besedišče.
===
From: "Urh Ferlež ツ ☼" <ferlez.urh na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Tue, 1 Aug 2023 21:46:27 +0200
Subject: Besedoholik 2023
Dragi Slovlitovci, nedavno je izšla nova številka Besedoholika, revije
ljubljanskih slovenistov. Nekaj strokovnih člankov, par ocen in obilo
literarnih izdelkov lahko prelistate (ali preberete) na povezavi
https://revijabesedoholik.files.wordpress.com/2023/07/besedoholik-za-na-splet.pdf
Pozdrav, Urh
===
Od: Irena FLORJANČIČ <irena.florjancic na gimnazija-skofjaloka.si>
Date: V tor., 1. avg. 2023 ob 23:06
Subject: [Re: Je bil letošnji esej iz slovenščine res »škandalozen«?
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2023/008114.html)]
Spoštovani gospod Saksida, ne želim polemizirati z vami, vseeno pa
moram izraziti obžalovanje, da ste iz mojega celotnega prispevka
komentirali le trditev, ki je sploh nisem napisala. Nikakor komisiji
ne pripisujem slabih namenov, kot mi očitate, ampak preuranjeno
uvajanje novih esejskih smernic, ne da bi pred tem poskrbela za dobro
obveščenost vseh, ki jih pisanje eseja zadeva. Dobri nameni pač niso
dovolj, kot vemo tudi iz obravnavanih dram. Uspeh mojih dijakov je
rezultat ne samo dobre pripravljenosti, ampak tudi dejstva, da so
izjemno sposobni in so se odlično znašli tudi med temi navodili.
Večina dijakov pa je žal imela težave. Prepričana sem, da uspeh na
maturi ne bi smel biti rezultat iznajdljivosti, ampak dobrega
poznavanja besedil, obvladanja esejskih zahtev, med katere sodi tudi
kritično vrednotenje besedil, ter jezikovne pravilnosti in slogovne
ustreznosti eseja. Kot je zapisal maturant Martin Steblovnik (Sobotna
priloga Dela, 29. 7. 2023), je treba upoštevati, da niso vsi dijaki
»naravno blagoslovljeni s čutom za literaturo in pisanje«. Opozarja
tudi, da ponesrečeni esej lahko še tako dobremu biologu ali kemiku
prepreči vpis npr. na študij medicine. Morda bi komisija pri snovanju
smernic razmislila tudi o tem. In za konec še vprašanje. Kako
argumentirate svojo trditev, da »so bili (letošnji eseji) raznovrstni,
predvsem pa ne napisani »po enem kopitu«, če smem tako zapisati – tudi
njihovo ocenjevanje je bilo zato veliko bolj zanimivo«? Osebno po 123
ocenjenih esejih menim ravno nasprotno – v primerjavi s prejšnjimi
leti niso bili ne bolj raznovrstni ne bolj ustvarjalni, so pa imeli
več težav z zgradbo, in sicer predvsem s tem, kako povezati naslov in
uvodna citata ter pomen didaskalij in dialoga z ostalimi smernicami.
Kar pa se tiče zanimivosti ocenjevanja – mislim, da nikjer ni
predvideno, da naj bi bilo ocenjevanje esejev zanimivo.
Če sem s svojim pisanjem pri Državni izpitni komisiji za slovenščino
dosegla vsaj malo refleksije, je moj cilj dosežen. Žal za nazaj ni
mogoče spremeniti ničesar, upam pa, da bo vnaprej drugače. Ne bom
zaloputnila vrat, bom pa s tem svoje dopisovanje zaključila. Tudi jaz
vas lepo pozdravljam in vam želim mirno poletje.
Irena Florjančič
Dodatne informacije o seznamu SlovLit