[SlovLit] Itinerarji v leposlovju -- O poeziji Svetlane Makarovič

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Ned Feb 12 21:29:21 CET 2023

https://stanford.zoom.us/j/96943452057?pwd=TDU1VFo4eDVhZDN5VjQzMU9odW5RQT09
-- Simone Abbiati: Spatial itineraries and political identities: "The
Troubles" in contemporary fiction [Prostorski itinerarji in politične
identitete: "Težave" v sodobnem leposlovju]. Stanfordski literarni
laboratorij 13. februarja 10--12 po pacifiškem času. Predavatelj je
doktorski kandidat s področja transkulturnih študij iz Bergama.

===

Od: Boris A. Novak <Boris-A.Novak na guest.arnes.si>
Date: V sob., 11. feb. 2023 ob 17:59
Subject: Protest zoper kazenski pregon

Spoštovani kolega Vasko Simoniti, cenjene gospe in gospodje,

Vasko, zasledil sem, da si skupaj s prof. dr. Jožefom Muhovičem,
predsednikom Upravnega odbora Prešernovega sklada, na spletnem portalu
Domovina sodeloval v oddaji Vroča tema, ki je bila posvečena letošnji
podelitvi Prešernovih nagrad. Na vprašanje novinarja Luka Svetine o
“provokaciji” Svetlane Makarovič, ki sva jo po že končani podelitvi
letošnjih nagrad na oder Cankarjevega doma pospremila Jaša Jenull in
jaz, si odgovoril:

“Na odru so bile tri nekoliko zanemarjene osebe in ena je nekaj
povedala, česar se nihče več ne spomni, šlo je za odraz neke drznosti
in predrznosti!”

To sporočilo Ti pošiljam kot nadaljevanje najine elektronske
korespondence iz marca že daljnega leta 2014, ko so po padcu druge
Janševe vlade pravosodni organi sprožili kazenski pregon zoper Tebe in
teologa Štuheca zaradi kritičnih izjav. Oba sem takrat z javnimi
izjavami in zahtevami za ustavitev kazenskih pregonov vzel v obrambo,
čeprav se niti najmanj nisem strinjal z Vama.

Kot je razvidno iz dokumentacije, ki jo hranim in tu navajam, si se mi
takrat zahvalil, zdaj pa žal ugotavljam, da imaš zanemarjen spomin,
kar je še posebej nerodno glede na Tvoj poklic zgodovinarja. Ta
častitljiva stroka terja, da vsakih toliko časa pospraviš po svoji
glavi.

Z opravičilom in z izrazi hvaležnosti mi tokrat prizanesi, ker jih boš
očitno kmalu spet pozabil. V izogib splošni pozabi pa najino
korespondenco, ki se je začela l. 2014 in se s tem sporočilom za vse
večne čase končuje, pošiljam tudi tistim, ki jih zadeva, ter
zainteresiranim medijem. Da se Tvoje nehvaležno gobezdanje ohrani v
spominu. Kot podoba nespodobnosti.

V nasprotju s Tabo, kolega Vasko, premorem jaz spomin belih slonov. In
neprimerno bolje pišem. Brzdaj se torej vsaj malo, zanemarjeno in
zanemarljivo gobezdalo!

Vsem, ki Vam pošiljam to čudno in mučno, a nadvse povedno
korespondenco, pa sem dolžan tudi resno pojasnilo, zakaj sem po koncu
letošnje Prešernove proslave stal na odru Cankarjevega doma v podporo
Svetlani Makarovič. Razloge boste našli v treh priloženih študijah o
njeni baladni poeziji in pravljicah za otroke: Baladni ritem usode:
metametrične zmačilnosti balad Svetlane Makarovič na ozadju širšega
mednarodnega izročila (Jezik in slovstvo 56/1--2 (2011)
[https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-XSJ2H6EN], Mrtvaški ples:
balade Svetlane Makarovič (spremna beseda k trojezičnemu
slovensko-angleško-nemškemu izboru pesmi Samost - Aloneness -
Alleinsein, Društvo slovenskih pisateljev, Litterae slovenicae, 2008)
ter Dobrota pravljic Svetlane Makarovič (spremna beseda k izboru
pravljic Zlata mačja preja, Mladinska knjiga, 2014).

Zato sem stal na odru Cankarjevega doma v podporo Svetlani Makarovič.
Zato ker si je že zdavnaj zaslužila Prešernovo nagrado in ker je
skrajni čas, da slovenska kultura in družba poravnata ta dolg veliki
pesnici in umetnici.

Boris A. Novak

---

2014-03-27 08:28, je Vasko Simoniti napisal
Dragi kolega Boris,
hvala lepa za tvojo podporo. Vesel sem tvoje načelne, dosledne drže in
zaveze demokratičnim vrednotam.Ko bi znali vsi te vrednote sprejeti in
ponotranjiti, potem verjetno ne bi bili več potrebni povzdignjeni toni
in ostre besede, ampak bi bil prostor odprt samo dialogu in soočanju
različnih mnenj. Lepo Te pozdravljam, Vasko