[SlovLit] Prispevki za revijo Slovenski jezik -- QR-kode za naše članke

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Pet Jan 21 10:01:58 CET 2022

From: Mija Michelizza <mija.michelizza na zrc-sazu.si>
To: slovlit na ijs.si
Date: Thu, 20 Jan 2022 10:53:20 +0100
Subject: Slovenski jezik / Slovene Linguistic Studies

Spoštovani, sporočamo, da smo rok za oddajo prispevkov za letošnjo
številko revije Slovenski jezik / Slovene Linguistic Studies
podaljšali do petka, 4. februarja 2022. Vabljeni k oddaji svojih
prispevkov!

Uredništvo

===

V gostilni smo se že navadili skenirati QR-kodo na mizi in s tem
priklicati na zaslon mobilnika jedilni list. Zakaj ne bi na ta način
usmerjali bralce na naše članke, namesto da jim pošiljamo njihove
dolge URL-je? QR-kodo za članek, ki se nahaja kje na spletu,
generiramo zastonj npr. s spletnim programom QR monkey
(https://www.qrcode-monkey.com/). Potem pa sličico, ki je privzeto v
formatu png, obesimo tja, kjer predvidevamo, da se bodo gibali za našo
pisarijo zainteresirani ljudje: na oglasno desko na fakulteti (a sploh
še kdo pogleda tja?), na listke, ki jih po zgledu luščin pečenega
kostanja raztrosimo po ulicah (neekološko), na jumbo plakat ob
avtocesti (predrago), v svojo spletno bibliografijo (to bi pa že šlo).
Sam sem kodo napravil za dokument z naslovom Okrogla miza o
interpretaciji, ki sem ga pred časom postavil na Wikiverzo
(https://sl.wikiversity.org/wiki/Okrogla_miza_o_interpretaciji), in jo
samonanašalno prilepil v njegovo glavo. Ko jo z mobijem preberem z
zaslona računalnika, se mi članek pojavi še na mobijevem zaslonu --
deluje! Resno: prosim za sugestije o smiselni uporabi QR-kod za
razširjanje naših izdelkov. So lahko QR-kode
(https://sl.wikipedia.org/wiki/Koda_QR) učinkovito zastonjsko
nadomestilo številke DOI
(https://sl.wikipedia.org/wiki/Identifikator_digitalnega_objekta)? --
miran