[SlovLit] Simpozij Skladnja -- Svetovni dan materinščine

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Čet Feb 18 21:21:46 CET 2021

Od: Smolej, Mojca <Mojca.Smolej na ff.uni-lj.si>
Date: V čet., 18. feb. 2021 ob 11:31
Subject: Simpozij Skladnja slovenskega jezika

Programska skupina Slovenski jezik - bazične, kontrastivne in
aplikativne raziskave med 25. 2. in 27. 2. 2021 organizira simpozij o
skladnji slovenskega jezika. Potekal bo na spletu preko aplikacije
Zoom: https://uni-lj-si.zoom.us/j/99852134557

Na simpoziju bo z 32 prispevki sodelovalo 37 strokovnjakov. Namen
simpozija je zaobjeti čim več področij, na katera posega skladnja: od
fonetičnega pa vse do besedilnega. Vsi tematski sklopi se
dopolnjujejo, obenem pa nazorno kažejo, da je skladnja tisto slovnično
področje, ki sega prav na vse jezikoslovne ravni.

Vabljeni k poslušanju in diskutiranju!

Program simpozija:
ČETRTEK, 25. 2. 2021
9.30‒9.45         Začetek simpozija s pozdravnimi nagovori: prof. dr.
Roman Kuhar, dekan FF UL, prof. dr. Vojko Gorjanc, prof. dr. Mojca
Schlamberger Brezar              SEKCIJA 1, vodi Mojca Smolej
9.45‒10.10         Hotimir Tivadar: Skladenjskofonetični opis v prvi
slovenski fonetični vadnici  Slovenski jezik na pločama (Toporišič
1961)
10.10‒10.35       Damjan Huber: Poudarki v medijskem govoru z vidika
izbranih jezikovnih enot

SEKCIJA 2, vodi Mojca Smolej
10.50‒11.15       Andreja Žele, Mladen Uhlik: Glagoli vidne zaznave:
slovensko-ruska kontrastivna analiza videti in gledati
11.15‒11.40      Tatjana Marvin: Stava delovalnikov v besednih zvezah
z izglagolskimi izpeljankami
11.40‒12.05      Polona Gantar: Kdo ali kaj je aktant v slovenščini:
analiza udeleženskih vlog s skladenjskega in leksikalnega vidika

SEKCIJA 3, vodi Hotimir Tivadar
12.20‒12.45       Domen Krvina, Dejan Gabrovšek: Vloga permutativnosti
pri določanju in razvrščanju skladenjskih pomenov
12.45‒13.10       Mojca Schlamberger Brezar, Patrice Pognan:
Delovalniki med obvezno sestavino in fakultativnim členom: iz češkega
Vallexa v slovenščino

SEKCIJA 4, vodi Polona Gantar
14.40‒15.05       Simona Kranjc: Izražanje pomenskih odnosov
15.05‒15.30       Saška Štumberger: Kategorija ujemanja
15.30‒15.55       Matej Meterc: Skladenjske variante v Slovarju
pregovorov in sorodnih paremioloških izrazov
15.55‒16.20       Nina Ledinek: Skladenjski vzorci in enojezični
splošni razlagalni slovarji slovenskega jezika

PETEK, 26. 2. 2021
SEKCIJA 5, vodi Agnes Pisanski Peterlin
9.30‒9.55       Gašper Ilc, Andrej Stopar: Izvzemalnost v slovenskih odvisnikih
9.55‒10.20     Robert Grošelj: Prislovna določila v slovenskem jeziku:
trije pogledi navzven
10.20‒10.45    Mateja Brus, Mirjam Premrl Podobnik: Terminološka
opredelitev izrazov poved, stavek in izrek v Slovenskih slovnici ter
delih nekaterih domačih in tujih jezikoslovcev
10.45‒11.10    Mojca Schlamberger Brezar: Okoliščinski odvisniki in
dimenzija perspektive

SEKCIJA 6, vodi Nataša Pirih Svetina
11.25‒11.50      Stojan Bračič: Poročani (preneseni) govor v nemščini
in slovenščini
11.50‒12.15      Ana Vogrinčič: Nekateri skladenjski vidiki polpremega
govora v luči primerjave z italijanskim discorso indiretto libero
12.15‒12.40     Mojca Smolej: Poročani govor v slovenščini – pregled
in dopolnitev

SEKCIJA 7, vodi Nataša Pirih Svetina
14.00‒14.25      Tamara Mikolič Južnič, Agnes Pisanski Peterlin:
Slovenski trpnik z vršilcem dejanja – tabu ali funkcionalna izrazna
možnost?
14.25‒14.50       Haris Agović: Kdaj deležnik na –n/-t izraža trpnost?
14.50‒15.15       Mirjam Premrl Podobnik: Nekaj možnosti izrabe
besednega reda za sklepanje o določnosti s samostalniškimi sintagmami
ubesedenih entitet v slovenskih besedilih – slovensko-italijanska
kontrastivna analiza
15.15‒15.40     Martina Ožbot Currie: Med redom in neredom: besedni
red v italijanščini in slovenščini

SEKCIJA 8, vodi Simona Kranjc
16.00‒16.25       Mira Krajnc Ivič: O besedilu z vidika informativnosti
16.25‒16.50       Branislava Vičar, Katja Plemenitaš: Nominalizacija
kot kohezivno sredstvo v znanstvenih besedilih: kontrastivni vidik.
16.50‒17.15       Alexander Rath: Disertacija Brede Pogorelec skozi
prizmo nemškega priročnika »Handbuch der deutschen Konnektoren«

SOBOTA, 27. 2. 2021
SEKCIJA 9, vodi Mojca Schlamberger Brezar
9.30‒9.55       Karin Marc Bratina: Morfosintaktični kalki v
produkciji pisnih izdelkov študentov slovenščine kot drugega in tujega
jezika
9.55‒10.20      Jerneja Umer Kljun: Skladenjske značilnosti kodnega
preklapljanja v govoru pripadnikov italijanske narodne skupnosti v
Sloveniji
10.20‒10.45     Gjoko Nikolovski: Makedonske »muke« pri učenju
slovenščine kot drugega in tujega jezika

SEKCIJA 10, vodi Mojca Schlamberger Brezar
11.00‒11.25      Nataša Pirih Svetina: Kako da oz. kako naj to povem?
Nekaj izzivov ob poučevanju slovenske skladnje
11.25‒11.50      Eva Tibenská: Tretja skladenjska raven (primerjalna
semantična analiza slovaščine in slovenščine)
11.50‒12.15      Urška Krevs Birk: Vezljivost glagolskih
internacionalizmov – nemško-slovenska kontrastivna analiza
12.15‒12.40     Maria Zofia Wtorkowska:  Primerjalna obravnava
prislovnega določila kraja/prostora v poljščini in slovenščini
12.40‒12.50     Zaključek simpozija

===