[SlovLit] Tržaška branja -- Pesem tedna -- Mediji in govorjena slovenščina -- Re: Kateri grad?

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Pon Sep 21 22:56:19 CEST 2020

Marija Pirjevec: Tržaška branja. Trst: Mladika, 2020. 261 str.
Slavistična revija je prejela recenzijski izvod 16 zbranih razprav
literarne zgodovinarke Marije Pirjevec. Iščemo recenzenta.

===

http://slov.si/mh/galerije/galeri389/index.html -- Bila je huda
mravljica (slike). -- miran
Od: Veronika Rot Gabrovec <veronika.rot-gabrovec na guest.arnes.si>
Date: V pon., 21. sep. 2020 ob 11:50
Subject: Pesem tedna v časopisu The Guardian

Danes v časopisu The Guardian kot poezija tedna pesem Ifigenije
Simonović (prevod Anthony Rudolph):
https://www.theguardian.com/books/booksblog/2020/sep/21/poem-of-the-week-before-it-is-all-gone-by-ifigenija-simonovic

LP,
Veronika

===

From: "Kozma Ahačič" <Kahacic na zrc-sazu.si>
Date: Mon, 21 Sep 2020 09:38:10 +0200
Subject: Posvet Mediji in govorjena slovenščina - vabilo

Spoštovani! Vabimo vas na posvet Mediji in govorjena slovenščina, ki
bo v organizaciji ZRC SAZU potekal v petek, 25. septembra 2020, od
9.00 do 12.00 v Atriju ZRC SAZU.

Posvet organizira Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU v
kontekstu razprav o novi medijski zakonodaji. Vlogo medijev, ki
govorjenemu jeziku sledijo in ga hkrati tudi oblikujejo, bi želeli
predstaviti z več zornih kotov. Zanima nas, kako se mediji soočajo z
vprašanji zvrstnosti slovenskega jezika, pravorečja in javne govorjene
besede nasploh; kakšna je v tem okviru vloga RTV Slovenija in kako se
s to vlogo spopada, s kakšnimi izzivi se pri tem srečuje. Kakšno je
stanje, kje so izzivi, kaj bi se dalo še izboljšati? Več na:
https://zrcalnik.zrc-sazu.si/posvet-mediji-in-govorjena-slovenscina/

Prijave na posvet zbiramo na številki: 01 4706 160, število mest je
omejeno, a ni majhno. Veseli bomo, če boste v razpravi sodelovali s
svojim mnenjem in znanjem. Prosim, obvestite o posvetu vse
zainteresirane. Posvet bomo skušali tudi posneti ali prenašati v živo.

Vodja posveta,
izr. prof. dr. Kozma Ahačič,
predstojnik Inštituta za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU

9.00–9.05 Uvodni pozdravi
9.05–9.35
izr. prof. dr. Kozma Ahačič: Mediji, govorjena slovenščina in jezikovna politika
izr. prof. dr. Helena Dobrovoljc: Radijski diskurz kot kodifikacijsko merilo
prof. dr. Marko Stabej: Javna govorjena slovenščina: kult enakosti ali
kultiviranje različnosti?
dr. Tanja Mirtič: Govorjeni knjižni jezik

9.50–10.20
prof. dr. Hotimir Tivadar: RTV Slovenija – izobraževalno središče?
doc. dr. Tina Lengar Verovnik: Jezik na RTV kot merilo; merila za jezik na RTV
prof. dr. Monika Kalin Golob: V službi javnosti: teme – vsebine – zvrsti
prof. dr. Marko Jesenšek: Več kot pet minut za boljši jezik

10.35–11.05
prof. dr. Andreja Žele: Govorjena slovenščina v povezavi z aktualnim
vprašanjemzvrstnosti v jeziku
Jože Faganel: Zborni govor med pretehtano normo in prvinami osebnega
organskegagovora
Mario Galunič: Kako živ je (še) lahko jezik žive televizije
Tadej Košmrlj: Jezik je živ orga(ni)zem

11.20–11.35
dr. Janoš Ježovnik: Glasovi obrobij v slovenskih medijih
doc. dr. Nataša Gliha Komac: Slovenščina: moja, tvoja, njena ... naša!

11.45–12.00  Končna razprava

===