[SlovLit] Globalne osebnosti -- Kdo je avtor citata? -- Tone Partljič o kulturni politiki

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Pon Avg 10 11:34:49 CEST 2020

https://www.academia.edu/38026140/Networked_Pantheon_a_Relational_Database_of_Globally_Famous_People
-- Pablo Beytía: Networked Pantheon: a Relational Database of Globally
Famous People. Academia.edu. -- Analiza 11.341 biografij globalno
pomembnih osebnosti, ki so prisotne vsaj v 25 jezikih na Wikipediji.

===

Od: ravel.kodric na tin.it <ravel.kodric na tin.it>
Date: V sob., 8. avg. 2020 ob 16:43
Subject: Na pomoč!

[...] Strani s temle zapisom sem si pred leti od nekod prefotokopiral,
pa pozabil pripisati referenco ... Se tebi kaj svita, za čigavo
pričevanje gre? za katero knjigo?

[...] lanca. Bistvenega pomena pa je bila kulturno-znanstvena sekcija,
ki je na rednih tedenskih sestankih obravnavala politično in socialno
problematiko. Na njih so kot predavatelji nastopali nekateri ideologi
demokratske stranke (liberalcev) in študentje jadranaši (iz
študentskega kluba demokratske stranke). Med njimi so bili najbolj
znani Stojan Bajič, Stane Rape in orjunaš Tonja, profesor dr. Anton
Melik ter dr. Ivan Lah; nekoč je predaval celo Oton Župančič, vendar
je "gospod arhivar" udeležence s svojim stališčem nekoliko razočaral
(tema je bila slovenstvo, za katero se je zavzemal Župančič). Najbolj
pomembno pa se mi zdi to, da je na sestanek prihajalo tudi po petnajst
študentov komunistov iz bivšega akademskega društva Vstajenje in ti so
se redno uveljavljali kot glavni diskutantje. To so bili najprej
Vladimir Martelanc kot redni član literarne in kulturno-znanstvene
sekcije in najaktivnejši diskutant, Dušan Kermauner, Ludvik Mrzel
[...]

[...] Drugi sugestivni akter teh predavanj in diskusij je bil Vladimir
Martelanc. Organiziral in vodil je tečaj literature ruskega realizma
in po njegovem odhodu v Italijo, menda 1924. leta, sem ga nadaljeval
jaz. Kermauner mi je potem še dolga leta nagajal, da sem vključil v
tečaj ruske literature tudi prosvetljenca Lomonosova in Fonvizina.
Martelanc se ni nikdar več vrnil med nas, deloval je v Italiji in
Rusiji in tam izginil. Nekaj časa je bil tudi urednik na Dunaju
izhajajočega biltena Federation Balcanique. // Ludvik Mrzel in Drago
Potočnik sta si bila kot predavatelja diametralno nasprotna po
formaciji in tematiki. Trboveljčan Mrzel je bil v bistvu sociolog, do
ušes zakopan v študij družine in socializma, predvvsem del Avgusta
Bebla in Rusa Petra Kropotkina (Eroberung des Brotes, Gegenseitige
Hilfe in der Tier und Menschenwelt). Potočnik pa je bil predvsem
ekonomist, geograf in praktičen gospo-[...]

Lep pozdrav,
Ravel

===

https://www.delo.si/kultura/knjiga/nasa-sedanjost-je-mascevalna-prevec-napeta-338219.html
-- Igor Bratož: Naša sedanjost je maščevalna, preveč napeta [pogovor s
Tonetom Partljičem o teatru, kulturni politiki in humorju]. Delo 8. 8.
2020 [Urški hvala za povezavo].

Dodatne informacije o seznamu SlovLit