[SlovLit] Za Kosovela -- Slovanski bralni klub -- Re: Kje pa vas jezik žuli

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Čet Maj 28 06:33:37 CEST 2020

Od: Djurdja Strsoglavec <durda.strsoglavec na guest.arnes.si>
Date: V sre., 27. maj 2020 ob 22:15
Subject: za Kosovela [18. marec 1904 -- 27. maj 1926]

Pravi Anja Golob:

»Midva se nisva poznala, a te vseeno pogrešam. In grozno mi greš na
živce, direkt ti povem, s to svojo genialnostjo. Zavidam ti, ker se
zdi, da si neke stvari povedal tako točno s tako osupljivo lahkoto,
pri čemer si vseskozi jasno zaznaval in jemal v polnosti nase lastni
dolg družbi, v kateri si živel. Na živce mi gre polnost tvojega izraza
in domala popoln preplet atmosfer znotraj tvojega opusa, pri čemer je
tudi to, kar je šibko, smiselno in otipljivo. Zakaj jaz ne morem tako,
tako čisto in tako krhko? Mater, stari! Ja, zavidam ti, ampak ti tudi
zamerim ... a nisi mogel zboleti kasneje, dosti kasneje?! Vem, da si
pisal, kolikor si mogel, in da si v svojih ubornih dvaindvajsetih
napisal več in bolje od marsikoga, ki bo dočakal dva Abrahama, vem, da
je bolj od količine pomembna kakovost, samo kaj, ko vem tudi, koliko
te kakovosti si še imel v sebi. Kaj vse bi še lahko! Želim si, da bi
se lahko poznala, da bi imela tvojo telefonsko in bi ti lahko pisala
smsje s fotkami iz narave: "Ej, stari, lej ta bor! A se ti ne zdi, ko
da je ko napiknjen v nebo? Te pozdravljam. PS: Prosim, zrihtaj mi par
flaš tistega terana od soseda, če moreš." Ali: "A prideš na piknik?
Lej, kako lepo vreme je, nehi skoz čemet doma in pestovat to
melanholijo! Kle bi te ena ful rada spoznala + sendviče mamo! Prid,
prosim, kaj prebrat, pogrešamo te."

Midva se nisva poznala, a te vseeno pogrešam, tebe in tvoje "velike
očale". Ko sem pred leti brala tvoje dnevnike, sem prvič po res dolgem
času razumela, kako je stvari mogoče povedati neposredno in obenem
jasno, čisto, brez celofana, kako je mogoče izreči besedo in polno,
scela stati za njo. Toliko tega si me naučil, pa sploh ne veš, jaz pa
se ti ne morem niti dobro zahvaliti. Ena od teh reči je pogum. Ko te
kdaj vidim, stojiš sred ulice in življenje se zliva okoli tebe kot
potok, ti pa si takisto moker od vode, a hkrati kamen, ki stoji trdno,
ker ve, čemu. Tak si, da mi je, ko te gledam, malo nerodno, da sama
nisem boljši človek. Tak si, da vem, kako greš ti in kako bi po tvojem
zgledu dejansko moral iti vsak, kdor čuti cilj v daljavi - in se, če
mu ustavi korak, zoperstaviti usodi. Bil si - in ostaneš - največji.
In vsako leto mi je težje, ker nimaš tega jebenega mobitela.
S. K. (18. 3. 1904 -27. 5. 1926)«

https://www.facebook.com/anja.golob.5?__tn__=%2CdCH-R-R&eid=ARDmsZBSyxeEp6-6fRosFsYXTlES8lSuxu0OJ-GTJtWBEGXw6gif3_2_nIBzhk_sFMyVjGumWwVjqnIa&hc_ref=ARRVtSTrj7madnG95YQD8wSYoWZhibY7H1A1S5YCzj9KJhg3flaGVtae2M5hKIIugIo&fref=nf

===