[SlovLit] Svoboda -- Digitalno lastništvo

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Čet Maj 14 08:15:53 CEST 2020

From: Tjasa Jakop <tjasa.j na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Wed, 13 May 2020 21:51:15 +0200
Subject: Še ena Svoboda (re:
https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2020/007040.html)

Pozdravljeni! Pesem Svoboda je glagol pesnika Borisa A. Novaka, ki me
je v že v otroštvu začaral s predstavo Mala in velika luna, me je
vzpodbudila, da pripišem še eno Svobodo  – izpod peresa prevajalke in
pisateljice Polone Glavan. Pesem je tudi uglasbena; prepeva jo naš
ženski pevski zbor Kombinat.

Svoboda ni veščina, osvojena s pol možgani.
Svoboda ni urok, ki te pred samim sabo brani.
Svoboda ni projekt, ki se ga lotiš v prostem času.
Svoboda je v dihu, v gibu in v glasu.

Svoboda ni naključje, toplo in prijazno,
včasih te zapeče, ko z roko sežeš v prazno.
Svoboda se ne neha ne v zibki ne pod rušo.
Zahteva tvoj pogum, v zameno da ti dušo.

Svoboda se razkriva malim kot bojazen,
vélikim je to, kar jim drži oči narazen.
Svoboda boža grobo, ko pred njo obstaneš gol.
Lahko deliš jo z vsemi, ne moreš je imet napol.

Svoboda odmakne oblake, da greš lahko še više,
in ne zameriš ji, ko si v nasmehu smrt zariše.
V svobodi si vsi in si lahko nobeden,
in ko jo enkrat izdaš, je nikoli nisi vreden.

In ko jo enkrat izdaš, je nikoli nisi vreden.

Polona Glavan

Z lepimi pozdravi,
Tjaša Jakop

[Avtorico bi morali prej prositi za dovoljenje za objavo, upam, da
vendarle ne bo huda. -- miran]

---