[SlovLit] Svoboda je glagol -- Podobni jeziki pri prevajanju -- Medij poezije -- Grozljivka in dnevniški roman

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Sre Maj 13 21:27:40 CEST 2020

Od: Boris A. Novak <Boris-A.Novak na guest.arnes.si>
Date: V sre., 13. maj 2020 ob 20:26
Subject: Svoboda je glagol

Dragi Miran, Milena Blažič me je prijazno obvestila, da bi bil
pripravljen objaviti pesem "Svoboda je glagol". Pošiljam Ti jo v
priponki. Nikoli si nisem mislil, da bom kdaj napisal tako pesem, a jo
je narekovala današnja družbena situacija. Formalno gre za "brisano
pesem", kakor sem poimenoval obliko, kjer število verzov pojema iz
kitice v kitico. Razvil in preizkusil sem jo v vrsti besedil, najprej
pa sem jo iznašel v zvezi s sonetom, kar sem poimenoval "brisani
sonet" (5-4-3-2-1). Natančnejši razlagi sta v mojih "Oblikah duha:
Zakladnici pesniških oblik" (MK, 2016, 2017). Obenem gre za radikalno
kritiko Slovarja slovenskega knjižnega jezika, ki "svobodo" zmotno
uvršča med samostalnike. [...] Vnaprej hvala za objavo in lep pozdrav,

Boris A.

SVOBODA JE GLAGOL
brisana pesem

Svoboda ni slaven spomin spomenika
Svoboda ni prazna beseda politika
Svoboda ni pika ne piker klicaj zakonika
Svoboda ni mrtev pomen samostalnika
V Slovarju slovenskega knjižnega jezika
Svoboda je živa kri, krilo, razkriljenost krika

Svoboda ni bunker iz tone betona
Svoboda ni drek iz nesmrtnega brona
Svoboda ni beg, iluzija balona
Svoboda je manj in je več od zakona
Svoboda je nič in svoboda je krona

Svoboda se smeje, spreminja in sanja
Svoboda je zdanja in vselej brezdanja
Svoboda je dih in je zrak ki ohranja
Dejanje močnejše od zla razdejanja

Svoboda ni nespremenljiva postava
Svobode nam ne zagotavlja država
Svoboda je dražja, svoboda je drža

Svoboda ni znana, neznanska pot je, tu, pred pragom
Svoboda je glas, na smrt ranjen in gol

Svoboda je glagol, svoboda je glagol

===