[SlovLit] Alma Karlin -- Učiteljem slovenščine -- Učenje drugega jezika in socialna omrežja
Miran Hladnik
hladnikmiran na gmail.com
Ned Dec 1 21:36:33 CET 2019
rom: "Vida Jesenšek" <vida.jesensek na siol.net>
To: <slovlit na ijs.si>
Date: Sun, 1 Dec 2019 19:50:32 +0100
Subject: Alma Karlin
Pozdravljeni, pred dnevi je v mednarodni knjižni zbirki Zora
(Univerzitetna založba Univerze v Mariboru) izšla znanstvena
monografija o jeziku in slogu v izbranih delih Alme M. Karlin (Sprache
und Stil im Werk von Alma M. Karlin). Urednika Vida Jesenšek (Univerza
v Mariboru) in Horst Ehrhardt (Univerza v Erfurtu) sta zbrala enajst
daljših razprav o jezikovni podobi nekaterih leposlovnih in
avtobiografskih besedil te zanimive in doslej precej skromno
raziskovane Celjanke.
Prispevki slovenskih in nemških raziskovalk in raziskovalcev jezika in
literature bralcu odstirajo preplet jezikovno-slogovnih,
motivno-tematskih, idejnih, estetskih in emotivnih stalnic, ki
prevevajo večplastno ustvarjalnost Alme M. Karlin. Ta sega od osebno
zaznamovanih in metaforično bogatih potopisnih zgodb do proznih del, v
katerih Karlinova svoj domišljijski svet posreduje z inovativnim,
neredko tudi drznim jezikom in s prepoznavnimi slogovnimi postopki.
Kot ugotavljata recenzentki Natalija Vid Kaloh in Irena Samide, knjiga
pomembno prispeva k širjenju védenja o vlogi Karlinove v slovenski in
nemški literarni zgodovini, saj gre za prve celovitejše jezikoslovno
obarvane študije o njenih nemško pisanih delih. Odpira nova
raziskovalna vprašanja, spodbuja nadaljnji znanstveni razmislek in
prevajanje v slovenščino. Obenem je zanimivo branje tudi za bralke in
bralce, ki se želijo z avtorico bolje seznaniti, se poglobiti v njen
svet in razumeti njen pogum. Ta je občudovanja vreden – upala si je
preseči vnaprej začrtane in ustaljene družbene okvire življenja
takratnih žensk, zmogla se je izogniti ukleščenosti v tradicijo, tako
pri ustvarjanju umetniškega sveta kot tudi v zasebnem življenju. Ta
pogum se kot stalnica zrcali tudi v jezikovno-slogovni podobi njenih
del. Več o knjigi na naslovu
http://www.ff.um.si/dotCMS/listProducts?categoryInode=8426
Vabljeni k branju in lep pozdrav, Vida Jesenšek
===
From: "Maja Šebjanič Oražem" <maja.sebjanic na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Sun, 1 Dec 2019 19:42:41 +0100
Subject: Učiteljem slovenščine
Spoštovani učitelji slovenščine, prosim vas za sodelovanje v
raziskavi na temo Kompetence mentorja učitelju slovenščine - začetniku
ali študentu na praksi. Reševanje anketnega vprašalnika vam bo vzelo
največ 15 min, vaši odgovori pa bodo pomembno prispevali k oblikovanju
smernic za pomoč mentorjem pri uvajanju učitelja začetnika v pedagoški
poklic in bodočih učiteljev (študentov) na pedagoški praksi. Povezava
do anketnega vprašalnika: https://www.1ka.si/a/239817
Za sodelovanje v anketi se vam že vnaprej najlepše zahvaljujem in vas
lepo pozdravljam,
dr. Maja Šebjanič Oražem
===
Od: Tomaž Erjavec <tomaz.erjavec na ijs.si>
Avtor obvestila: Vladimir Batagelj <vladimir.batagelj na fmf.uni-lj.si>
Date: V ned., 1. dec. 2019 ob 17:04
Subject: [SDJT-L] Fwd: 1289. sredin seminar: K. Czopek: Does high
centrality in peer networks translate into language progress? Second
language acquisition from the social network perspective
Sreda, 4. december 2019, od 18:15 do 19:45, predavalnica 3.04, FMF,
Jadranska 21, LJ
Social networks play a vital role in the attainment of individuals,
including processes such as that of second language acquisition.
However, the high degree of variation in L2 progress reported in
extant studies calls for a closer investigation of the interactional
behaviours favouring or inhibiting second language development. A more
rigorous, quantitative examination of the influence of peer
interaction dynamics on measurable outcomes among language learners
can be achieved with the tools of Social Network Analysis.
The seminar will be present the PEERLANG project currently being
carried out at the University of Warsaw. The project aims at
investigating the influence of peer interaction dynamics and social
graph topology on second language acquisition outcomes among Study
Abroad sojourners. Findings will be presented from two contexts:
Erasmus exchange students at one university in Germany (n=40), and
participants in an intensive summer course of language and culture in
Poland (n=181). During the seminar, the specially constructed
questionnaire will be presented, alongside the results of analyses of
various standard centrality measures vis-a-vis performance, which
reveal the best predictors of progress. It will also be shown that for
language acquisition via social interaction, it is the structural
properties of the network that matter more than processes such as
information flow.
Dodatne informacije o seznamu SlovLit