[SlovLit] Spoljenje -- Spol in spoštovanje v Jezikovnih pogovorih -- Maja Mejak

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Tor Nov 19 21:33:29 CET 2019

From: "Vladka Tucovič Sturman" <vladka.tucovic na guest.arnes.si>
To: Slovlit <slovlit na ijs.si>
Date: Mon, 18 Nov 2019 16:28:32 +0100
Subject: Re: Spoljenje

Spoštovani, v zvezi z nagovarjanjem deklice v moški obliki sporočam,
da mi je podoben način znan s srednjim spolom s štajerskega govornega
območja, ki sicer sodi v panonsko narečno skupino. Identična
situacija, jezna mama (rojena 1935) deklici očita v srednjem spolu, to
na otroka deluje ponižujoče, kar pa je najverjetneje tudi namen
srednjega spola (nižanje vrednosti otrokove osebnosti?): "a boš
naredlo, kar sn ti rekla" [a boš naredilo, kar sem ti rekla]; "kaj mi
boš ti nazaj govorlo in se pregovarjalo" [kaj mi boš ti nasprotovalo
in odgovarjalo], "da si moglo glih to naredit" [da si moralo narediti
ravno to].

Lep pozdrav!
Vladka Tucovič Sturman

===