[SlovLit] Torontska raziskava -- Pravopisna svetovalnica -- Ocvirkova nagrada -- Grumova nagrada

Čet Mar 29 18:33:11 CEST 2018

From: Igor Kramberger <k na aufbix.org>
To: slovlit na ijs.si
Date: Thu, 29 Mar 2018 14:31:32 +0200
Subject: Re: Raziskava

Dober dan!

Odzval sem se tej prošnji:

> V Torontu smo pripravili kratek eksperiment, ki je nadgradnja predhodnega. Prosim vas za pomoč.

Odprla se mi je spletna stran s pari besed, ki so predlogi za nove
slovenske besede. Ker pri niti eni besedi nisem doumel pomena (kaj
označuje ali na kaj  se nanaša), mi ni bilo jasno, kako naj izberem
besedo v paru. Niti ni pojasnjeno, ali naj bi ocenjevali zgolj
glasovno sprejemljivost umetno ustvarjenih besed, in kaj pomeni ocena
1 oz. 5, torej, kaj je nizka in kaj visoka ocena.

Ker se vse "besede" na prvi strani končajo s samoglasnikom -a, sem
poetično pomislil, da gre morda za samostalnike ženskega spola, ki naj
bi bili namenjeni opisovanju dejavnosti / zaposlitev žensk, ker je to
pri mnogih poimenovanjih dejavnosti in poklicev zgodovinsko nastala
jezikovna zadrega.

Žal na drugo stran ne moreš priti, če ne izpolniš prve, ne vem, kakšne
besede vsebuje ta, kajti poljubno izpolnjene prve strani nočem oddati.

Skratka, nekaj pojasnil ali kriterijev bi bilo nadvse dobrodošlih,
tudi če gre zgolj za jezikovno igro oziroma za preizkušanje glasovnega
občutka.

Hvala in lep pozdrav,
Igor

===