[SlovLit] Slavofraz 2016 -- Re: Evangelij za moraliste

Miran Hladnik gmail miran.hladnik na gmail.com
Ned Feb 11 07:40:40 CET 2018


From: "Andrej Šurla" <andrej.surla na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si, silektornet <silektornet na list.arnes.si>
Date: Sun, 11 Feb 2018 00:30:41 +0100
Subject: Izšel je zbornik Slavofraz 2016

Spoštovane kolegice in kolegi, z veseljem vam posredujem obvestilo, da
so graški slavisti pri založbi Dr. Kovač iz Hamburga izdali zbornik
Slavofraz 2016: Phraseologie und (naive) Psychologie. Uredila sta ga
Agnieszka Będkowska-Kopczyk in Heinrich Pfandl. To je 9. publikacija
serije Grazer Studien zur Slawistik, katere glavna urednica je
predstojnica slavističnega inštituta graške univerze Renate
Hansen-Kokoruš.

Zbornik, ki obsega 461 strani, predstavlja rezultate slovanske
frazeološke konference Slavofraz 2016, ki je potekala aprila 2016 v
Gradcu (https://slavofraz.uni-graz.at/). 41 prispevkov v 10 jezikih na
temo frazeologija in (naivna) psihologija išče odgovore na vprašanje,
kako slovanska frazeologija prikazuje t. i. naivno sliko kognitivnih
procesov, čustev, telesa in duše, doživljanja medosebnih odnosov,
človekove starosti ipd. Slovensko frazeologijo (vključno z narečno in
tudi v primerjavi z nemško) obravnavajo naslednji članki:

- Saša Babič (Tartu): Tudi stara pamet ne vidi vsega vselej prav:
Konceptualizacija pameti in neumnosti v paremioloških enotah iz Zbirke
Inštituta za slovensko narodopisje ZRC SAZU
- Agnieszka Będkowska-Kopczyk, Mirjam Fantur (Graz): Warum zittern wir
vor Wut? Psychophysiologische Erklärungen von figurativen Äußerungen
der Wut im Slowenischen und Deutschen
- Melanija Larisa Fabčič (Maribor): Die psychischen Prozesse des
Erinnerns und Vergessens in der slowenischen und deutschen
Phraseologie
- Nataša Jakop, Urška Valenčič Arh (Ljubljana): Z veseljem po
slovenski frazeologiji. Strukturno-semantični vidik izražanja veselja
v slovenščini
- Mateja Jemec Tomazin (Ljubljana): O pameti in neumnosti v slovenskem
(pravnem) jeziku
- Erika Kržišnik (Ljubljana): Samemu sebi drugi – metafora razdeljene osebe
- Matej Meterc (Ljubljana): Psiholingvistična presoja rezultatov
sociolingvistične raziskave poznavanja paremioloških ničtih variant
- Vera Smole (Ljubljana): Vraževerje, čarovništvo in hudič v frazemih
vzhodnodolenjskega šentruperskega govora
- Irena Stramljič Breznik (Maribor): Izkustveni temelj konceptualnih
metafor za izražanje strahu v slovenskem jeziku

Zbornik lahko naročite na povezavi
https://www.verlagdrkovac.de/978-3-8300-9429-6.htm .

Še čisto na kratko o konferenci: Slavofraz 2016 je nadaljevanje
slovanskih frazeoloških konferenc, mdr. ljubljanske, ki je bila
posvečena temi prostor in čas v frazeologiji (2015). Graškemu
Slavofrazu 2016 je nato sledil Slavofraz 2017 v Skopju, v pripravi pa
je že Slavofraz 2018, ki ga bodo gostili na Reki
(https://www.ffri.uniri.hr/hr/naslovnica/2-uncategorised/1448-poziv-na-slavofraz-2018.html).

Lep pozdrav, tudi v imenu urednice in urednika zbornika,
Andrej Šurla

===

From: "mateja mahnič" <mmlingvist na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Sat, 10 Feb 2018 10:58:58 +0100
Zadeva: Evangelij za provokatorje
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2018/006213.html)

Kot na novo pridružena slovlitica ne bi mogla imeti boljše teme z svoj
prvi prispevek. Diskusijo o vzgojnosti in etičnosti z Zlato hruško
nagrajene knjige Evangelij za pitbule bom poskusila osvetliti v okviru
pragmatične stilistike. V svoji raziskavi o učinkovanju jezika na
primeru oglaševalskih besedil sem ugotovila, da vulgarizmi učinkujejo
le na prvi mah, pritegnejo pozornost, vendar ne pustijo trajnejšega
vtisa (http://dk.fdv.uni-lj.si/doktorska_dela/pdfs/dr_mahnic-mateja.PDF).
Tako je med petimi oglasnimi besedili, s katerimi sem vabila picojedce
v picerijo, najbolje učinkovalo metaforično: S šunko, sirom in
gobicami najbolj gosto naseljena pizza na svetu, medtem kot je
slengovsko obarvano besedilo z vsebovanim vulgarizmom Huda pizza s ful
nadeva za ful potrebne izzvalo le pozornost nekaterih, ne pa tudi
visoke stopnje namena obiska picerije.  Zanimivo bi bilo vprašati
14-letnike, kako na njih učinkujejo vulgarizmi v Evangeliju?

Tu se mi pojavlja primerjava z vizualnim področjem in že razvpito
nagrado Prešernovega sklada  za dojenje psa in inseminacijo s pasjo
maščobno celico (http://majasmrekar.org/k-9_topology). Morda je
komisija že vedela, kaj dela, morda ne. Tudi tu se je vsul plaz
ogorčenih komentarjev davkoplačevalcev na informativnih portalih, kjer
so poročali o nagradi, nekaj duhovitih si lahko preberete tudi tule
pod prispevkom http://nova24tv.si/svet/se-sprasujete-kako-je-lahko-dojenje-psa-umetnost-tu-so-smernice-ki-so-jih-zarisali-postmodernisti/

Med umetnostjo in provokacijo je tanka meja. Morda sta tako knjiga kot
performans to mejo prestopila. Obe komisiji sta s podelitvijo nagrad
odločili, da je nista. Ampak veliko tistih, ki jim je umetnost
namenjena, meni  drugače. Vsaka umetnost mora imeti nekaj
provokativnega izvirnega presežka v sebi, vendar vsaka provokacija ni
umetnost.


Dodatne informacije o seznamu SlovLit