[SlovLit] Anarhija, utopija ... -- Re: Samomor -- Hibridnost

Sre Maj 31 08:52:04 CEST 2017

Oddelek za germanistiko FF vabi jutri, 30. maja 2017, ob 12.00 uri v
Modro sobo na predavanje profesorja dr.Theodora Fiedlerja (University
of Kentucky, Lexington, ZDA) z naslovom Anarchie, Utopie,
Ethnonationalismus: Zu Peter Handkes politischen Stellungnahmen.
Predavanje bo v nemščini. [Žal že mimo. -- mh]

===

Od: Jolka Milič <jolka.milic na siol.net>
Datum: 29. maj 2017 18:33
Zadeva: Pa še jaz naj povem svojo
(https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2017/005972.html in prej)

Ja, toliko člankov - za in proti – o samomoru v vseh časopisih, tokrat
zlasti v zvezi  z maturitetnim esejem  »Samomor kot izhod iz kolesja
sistema …«  »Literatura in samomor« - nisem že dolgo brala, ker je
bila ta tema - in pri nekaternikih, se zdi,  je še - močno
stigmatizirana in vsesplošno tabu, da je o njej lahko javno
spregovorilo le specializirano osebje. [...] Tone Pavček je to našo
samouničevalno slo in že manično strast naravnost mojstrsko upesnil.
In sicer strogo zasebno družinsko nesrečo, beri sinov samomor
spremenil v pravi pravcati nacionalni mit. Ga tako rekoč literarno
obdelal, primerno napihnil in preobrazil v umetniško, nič sporno,
nasprotno v zelo dopadljivo fikcijo z apoteozo na koncu, primerno za
kašen prihodnji maturitetni esej. Vendar pozor, kako ga boste šolniki
formulirali, da ne boste po nemarnem dregnili v preobčutljivost novih
imetnikov avtorskih pravic in nastradali kot mi letos. In sicer z
dvojezično zbirko Toneta Pavčka Meni je lep ta svet / A me piace
questo mondo, z dodatkom pesmi sinov, ki je izšla pri ZTTju (alias
Založništvu tržaškega tiska). Založništvo so namreč klicali na raport
odvetniško, ker sem si jaz, ki sem pesmi izbrala, prevedla v
italijanščino in uredila …drznila napisati v notici sina Marka, da si
je vzel življenje 11. septembra 1979 v Seči, kar sem skoraj
preplonkala iz leksikona Cankarjeve založbe Slovenska književnost, iz
leta 1996, in dobrih dvajset let ta resnični podatek ni nikogar motil,
bil pa je letos, vse tako kaže, popravite me, če se motim,
ustrahovalni povod  z odvetniško zahtevo, da se ga odstrani, do
odstranitve pa vzame zgledno lepo zbirko iz prodaje ali vas naročnica
naših uslug toži.
[Nadaljevanje na http://slov.si/doc/jolkaosamomoru.doc]

===