[SlovLit] Vrednost knjige -- Srečanje mladih humanistov -- Začetnica podnaslova

Čet Apr 20 22:22:24 CEST 2017

V novem Cobissovem izpisu
(http://www.sicris.si/public/jqm/cris.aspx?lang=slv&opdescr=unil&opt=3&subopt=1)
berem, da sem za knjigo Slovenska kmečka povest
(http://lit.ijs.si/skp1.html , 205 str.) leta 1990 zaslužil 3 (tri)
točke. Za Slovenski zgodovinski roman 2009
(http://www.academia.edu/185971/Slovenski_zgodovinski_roman_Slovene_Historical_Novel_
, 356 str.) 20 (dvajset) točk, za podatkovni zbirki, ki sta podlaga
knjigama (http://slov.si/zgrom/ in http://slov.si/kmpov/), pa 0 (nič)
točk, čeprav je znanstvena teža naštetega, tako presojam po številu
let, ki sem jih posvetil delu, podobna.

In ko se že sprijaznim z žalostno resnico, da točke niso odvisne od
znanstvene teže pisanja, ampak od statusa založbe, najdem nagajivo
razliko celo znotraj ene in iste knjižne serije: v Literarnem
leksikonu sta mi izšla dva zvezka: Trivialna literatura
(http://lit.ijs.si/trivlit1.html) iz leta 1983 je dobila tri (3)
točke, Povest iz 1991 (http://lit.ijs.si/povest1.html) pa 20 točk,
čeprav je prva za tretjino zajetnejša od druge. Seveda, mlajša ko je,
bolj jo cenimo ... Eh, opoteča je znanstvena sreča slovenskega
literarnega zgodovinarja, ki jo kroji tákole opotekavo vrednotenje. --
miran

===