[SlovLit] Medialnost in literatura -- Slovenistični simpozij v Moskvi -- Oh te obveznosti

Ned Nov 27 23:49:19 CET 2016

Od: Vita Žerjal-Pavlin <vita.zerjal-pavlin na guest.arnes.si>
Datum: 27. november 2016 17:11
Zadeva: Re: [SlovLit] Medialnost in literatura

Zanimalo me bo prebrati članek o raziskavi, ki je privedla do
ugotovitve: "Med vesela spoznanja spada, kako samoumevno smo sprejeli
poročilo o rezultatu empirične raziskave, da ni recepcijskih razlik
med branjem poezije s papirja in branjem z zaslona, čeprav še danes
marsikdo prisega, da je poezija neločljivo povezana s papirnato
knjigo." Tudi sama sem občasno prisiljena prebirati poezijo z zaslona,
a ugotavljam določene razlike od branja s papirnate strani, predvsem
pri oblikovanju "celostnega pogleda" na pesem in s tem povezanega
natančnejšega doživljanja in razumevanja, sploh če je nekoliko daljša.
Še bolj so te razlike vidne ob presoji celotne zbirke, kjer branje
klasične zbirke omogoča drugačno listanje, primerjavo pesmi, vračanje
k posameznim besedilom. Vsaj pri sebi opažam, da se moja zavest o
knjižni celoti oblikuje drugače, če imam v rokah klasično knjigo ali
"le" zaslon. So pa te recepcijske razlike subtilne in se jih zaveš
npr. v pogovoru po branju, kakršno poteka na mesečnih srečanjih
Pesnice o pesnicah, ki jih vodi Barbara Korun, in za katera se sama
velikokrat pripravljam ob branju z zaslona, mnogi pa si pesmi, če že
nimajo knjige (pogovarjamo se o novitetah), vsaj natisnejo. Mogoče je
tudi pomembno, ob katerem branju odrasteš. Skratka, tovrstna empirična
raziskava je podobna kvantni fiziki in ni tako "čista", kot se morda
zdi.

Lp Vita

---

V prejšnjem sporočilu sem v naslovu fotoreportaže s simpozija napravil
napako. Pravi naslov je
http://slov.si/mh/galerije/galeri300/index.html -- miran

===

http://www.slov.si/program-slovenisticnega-simpozija-v-moskvi-28-in-29-novembra-2016/
-- Program slovenističnega simpozija v Moskvi 28. in 29. novembra
2016; Alešu hvala za posredovanje obvestila; prevod programa v jezike
referatov najbrž še pride.

===

"Od sošolk sem šele zdaj izvedela, kako pomembna je za Vas prisotnost
na predavanjih. Na žalost se predavanj ne morem udeleževati, ker so
takrat obvezne vaje. Zato me zanima, kaj na storim." Tako nekako mi je
pisala študentka. Odgovoril sem ji, naj se v takem primeru udeležuje
predavanj in vaj izmenično. V bolonjskih programih glede obveznosti
obiska namreč ni razlike med predavanji in vajami. Pa to ni problem.
Problematična je izjava v tistem delu, kjer študentka ugotavlja, da je
njena prisotnost na predavanjih pomembna zame. Saj je res in se včasih
na ta način iz seznama prisotnosti, ki ga podpisujejo, tudi pohecam:
da tako dekanu dokazujem svoje izvrševanje pedagoških obveznosti.
Manjka pa študentkina zavest, da je prisotnost pomembna v prvi vrsti
zanjo. Kako doseči, da študent "nalog ne bo več opravljal zato, da bi
ugodil učiteljevim zahtevam in pričakovanjem staršev" (Nova pisarija
-- https://sl.wikibooks.org/wiki/Nova_pisarija)? -- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit