[SlovLit] Prihodnost je v slikanici -- Janko Bezjak in Josip Brinar -- Re: Biggins o Bartolu

Pon Sep 12 22:17:43 CEST 2016

Od: Sollner-Perdih, Anka <Anka.Sollner-Perdih na ff.uni-lj.si>
Datum: 12. september 2016 13:56
Zadeva: Intervju z Dubravko Ugrešić

https://www.dnevnik.si/1042750775/kultura/knjiga/intervju-z-nagrajenko-vilenice-2016-dubravko-ugersic-to-kar-pocneva-zdaj-je-silno-staromodno-pogovarjava-se
-- Gregor Butala: Intervju z nagrajenko Vilenice 2016 Dubravko
Ugrešić: To, kar počneva zdaj, je silno staromodno. Pogovarjava se.
Dnevnik 10. sept. 2016.

===

From: "Zoran Božič" <zoran.bozic na guest.arnes.si>
To: <slovlit na ijs.si>
Date: Mon, 12 Sep 2016 11:44:34 +0200
Subject: ZNAMENITI SLOVENCI - JANKO BEZJAK IN JOSIP BRINAR - DOBRA IN
SLABA NOVICA

Dobra novica. Župan občine Podlehnik (med Ptujem in Trakošćanom) Marko
Maučič mi je sporočil veselo novico, da bo občina v kratkem od
Minoritskega samostana odkupila rojstno hišo Janka Bezjaka, čigar
pomen za Slovence je pred leti obudila in ovrednotila že kolegica Boža
Krakar Vogel. Ker sem tudi sam naletel nanj pri izdelavi doktorskega
dela, me je zanimalo, če se ga domačini dostojno spominjajo (bil je
avtor odlične osnovnošolske didaktike Posebno ukoslovje slovenskega
jezika v ljudski šoli na 300 straneh, prvi ravnatelj prve slovenske
državne gimnazije v Gorici in soavtor Grafenauerjevih beril za višjo
gimnazijo, ki so izhajala med dvema vojnama). Ker je SBL nudil zgolj
skromen podatek, da je bil Bezjak rojen pri Sv. Trojici v Halozah, sem
s pomočjo svetniškega kolege Rajka Fajta s Ptuja prišel do ugotovitve,
da je rojstni kraj naselje Gorca v majhni haloški občini Podlehnik. Po
navezavi stika z županom (predlog za spominsko ploščo in spominsko
sobo) se je pobuda srečno iztekla.

Slaba novica.  Še pod županom Jernejem Verbičem sem med postankom v
svetovno znanem primorskem mestu ugotovil, da na stavbi prve meščanske
šole s slovenščino kot učnim jezikom v Postojni (danes ljudska
univerza in višja šola) ni nobene plošče, ki bi opozarjala na pomen
njene ustanovitve (leta 1906) za Slovence. Tega podatka ni niti na
moderni fontani na Titovem trgu. Prvi ravnatelj te deške meščanske
šole Josip Brinar je za potrebe slovenskih meščanskih šol sestavil
imenitna berila, ki so se uporabljala do druge svetovne vojne.
Tedanjemu referentu za kulturo in kasneje tudi novemu županu Igorju
Marentiču sem dostavil ustrezno dokumentacijo o pomenu šole in
Brinarja (članek o šoli je bil sicer že objavljen v lokalnem zborniku)
in predlagal, da izkoristijo letošnjo obletnico (110 let) za
postavitev spominske plošče. Župan je obljubil pomoč, leto se izteka,
o kakšni dejavnosti pa ne duha ne sluha.

===