[SlovLit] Ivan Prijatelj in stara fotografija -- Letnica za priimkom -- Re: Slovlit

Tor Maj 17 20:02:07 CEST 2016

From: Miha Rus <miha.rus na iolar.com>
To: SLOVLIT <slovlit na ijs.si>
Date: Tue, 17 May 2016 14:14:16 +0000
Subject: Ivan Prijatelj in stara fotografija: poizvedba se nadaljuje

Pozdravljeni, prijatelji. Se še spomnite stare fotografije z mojim
dedom in domnevno Ivanom Prijateljem? Zdaj sem uspel priti do podatka,
da je Ivan Prijatelj živel na Mirju. Čeprav sem se včeraj s kolesom
peljal mimo vseh hiš v ulici Mirje, nisem uspel najti ploščice z
napisom, kakor se pišejo njegovi vnuki in (morda) njih otroci. Ali
morda ve, v kateri hiši je živel Prijatelj na Mirju v Ljubljani, blizu
rimskega zidu nekje?  Hvala in lp,

Miha

===

Zakaj bibliografske enote v seznamu referenc začenjamo z letnico
izdaje za priimkom avtorja? Ker tako od nas pričakuje eden od vplivnih
citatnih slogov, čikaški citatni slog. Novejše ko so letnice,
relevantnejši je članek. S kratkimi sklici na druga dela z
izpostavljeno letnico izdaje namreč garniramo svoje besedilo --
letnici ponavadi dodamo še stran (Kovač 2015: 88) --, zato se tudi v
seznamu referenc zaradi lažjega najdenja bibliografska enota začne z
enakim zaporedjem: Kovač, Zvonko 2015. Zvon u kiši. Čakovec: Insula.

Tiščanje letnice takoj za priimek se nam včasih zdi čudno ali pa res
ni smiselno: 1. v humanističnem pisanju, ki se sklicuje na stare vire
in literaturo (Prešeren 1847), 2. v člankih, ki nimajo statusa
znanstvene objave, in na Wikipediji, saj tam med tekstom nikjer ni
kratkih sklicev tega tipa. Tedaj priporočamo (seveda samo če to ni v
opreki z drugimi članki na istem mestu) vrnitev k tradicionalnemu
zaporedju enot v navedbi:

Zvonko Kovač. Zvon u kiši. Čakovec: Insula, 2015.

Več v poglavju Citatni slogi v Novi pisariji
(https://sl.wikibooks.org/wiki/Nova_pisarija#Citatni_slogi). -- miran

===

Re: Slovlit (https://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2016/005559.html in prej)

Tudi Vladu Nartniku, Mariji Cvetek in Boži Krakar Vogel hvala za
podporo. Sicer pa, da ne bo nesporazuma: nobenih izjav ali podpisov za
ohranitev seznama naročnikov ne zbiram, ker je, kot sem pojasnjeval,
to absurdno. V sili po Božinem predlogu morda res "presedlamo na
kakšno družabno omrežje z izmišljenimi imeni, potem bomo pa lahko
nekaznovano svinjali in kvantali in osirali (strokovne?) nasprotnike!"
-- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit