[SlovLit] Pavle Merku -- Re: Krvna žrtev -- Vizualizacija literature -- Re: SR 2015/4

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Čet Mar 12 17:09:25 CET 2015


Od: Jolka Milič <jolka.milic na siol.net>
Datum: 11. marec 2015 17.31
Zadeva: Re: Pavle Merku

Ja, v svojem nadvse ljubeznivem romančku Maranatha ali leto 999 jih
pisatelj Lojze Rebula prav poka, da se včasih prav iz srca nasmeješ.
Človeštvu se tako rekoč piše po prerokbah konec sveta, glavni junak pa
kar pusti doma nadvse ljubljeno ženo in jo mahne peš, nekje celo po
asfaltu,  na romanje à la recherche domnevnega kraja, kjer se bo
udejanil famozni sodni dan z vstajanjem od mrtvih in podobnimi rahlo
srhljivimi spremljajočimi rečmi. Korak za korakom seveda dospe nič
manj kot v naše bolj zakotne kraje. Tudi romanja si predstavlja precej
športno in moderno, kot se dogajajo dandanes, očitno si ni prebral
pred pisanjem nobene ilustrativne knjige, kako so takratne turistične
agencije organizirale take božje poti. Koristilo pa bi mu zelo, da bi
vtaknil nos vsaj v trojno poročilo skozi čas Barreta/Gurganda z
naslovom Molite za nas v Kompostelju (Priez pour nous à Compostelle -
Hachette, 1978, Paris). Ponovim: sodi med tiste privlačne povesti, ki
jih prebereš v enem dihu do konca. In se seveda spotoma režiš in
hahljaš. Saj se ne moreš otresti niti misli, da ni tista ljubljena in
romaneskna ženička, ki je po moževi zapovedi ostala doma in stare
lonce ribala, pardon, v starih loncih in piskrih gojila hortenzije,
nadvse bistra in šegava Lojzetova žena Zora, ki bi znala komentirati
ta pasus zdaleč bolj sugestivno, kot sem ga jaz sposobna, da ne rečem
naravnost mojstrsko-ljubeče in zajedljivo obenem -- na rovaš moža, ki
jo je prikrajšal velikega spektakla, da bi si z njim oziroma v njeni
družbi ogledala konec sveta.

jolka milič

---

http://www.mladina.si/93287/izvori-priimkov/
http://www.mladina.si/97088/od-ocenasa-do-pizdine/ -- dva intervjuja
B. Nežmaha s Pavletom Merkujem iz Mladine.

===

Od: Peter Weiss <Peter.Weiss na guest.arnes.si>
Datum: 11. marec 2015 19.05
Zadeva: Re: [SlovLit]  Re: Krvna žrtev
(http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005106.html)

Kako lahko kdo kot kritiko krščanstva razume, kar se v ustreznih
hramih propagira in množicam, celo nedoletnim otrokom, ponavlja iz
dneva v dan: »Ko je šel [Jezus Kristus] prostovoljno v trpljenje, je
vzel kruh, se zahvalil, ga razlomil, dal svojim učencem in rekel:
"Vzemite in jejte od tega vsi, to je moje telo, ki se daje za vas."
Prav tako je po večerji vzel kelih, se spet zahvalil, ga dal svojim
učencem in rekel: "Vzemite in pijte iz njega vsi, to je kelih moje
krvi nove in večne zaveze, ki se za vas in za vse preliva v odpuščanje
grehov. To delajte v moj spomin."« Le od kod je Miran vzel tega
Koenigsberga in kaj nam hoče povedati, ko mu pušča do besede?

Peter Weiss

---

http://dissectleft.blogspot.com/2015/03/is-giving-more-significant-than-we.html
-- še en čisto svež citat o žrtvovanju kot začetku civilizacije iz
Koenigsberga (civilizacija zraste iz želje po nesmrtnosti):
"Civilization begins as human beings 'reach for the stars'. The
development of civilization did not grow out of survival needs; was
not based upon practical motives (Marshall Sahlins called hunters and
gatherers the 'original affluent society'). Civilization begins when
human beings project their existence into structures that contain the
possibility of immortality. Herein lies the essence of the motive to
sacrifice." -- mh

===

http://graphics.cs.wisc.edu/VEPsite/about.html -- projekt Visualizing
English Print: Textual analysis of the printed record.

===

http://www.srl.si/index.php?id=stevilka&num=311 -- Slavistična revija
2015, št. 4 (http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005105.html).


Dodatne informacije o seznamu SlovLit