[SlovLit] Čebelarski jezik -- Re: Pavle Merku -- 100 let Antona Vratuše -- Re: Krvna žrtev

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Sre Mar 11 16:40:00 CET 2015


Od: Cobec Aleksander <Aleksander.Cobec na rtvslo.si>
Datum: 11. marec 2015 08.50
To: "slovlit na ijs.si" <slovlit na ijs.si>
Subject: Čebelarski jezik

Plesalka, izletna spremljevalka, izvidnica, dojilja. Uganete, na
katero področje se nanašajo ti izrazi? Gre za različne vloge čebel, ki
izražajo njihovo bogato vsestranskost. V Jezikovnih pogovorih smo
govorili o čebelarskem izrazoslovju, o njegovi inovativnosti in
občutju, ki veje iz njega. Gostje so bili urednica Čebelarskega
terminološkega slovarja Ljudmila Bokal, in njegova soavtorja Janez
Gregori ter Simon Atelšek. Slovar je nastal v sodelovanju Inštituta za
slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU in Čebelarske zveze Slovenije.
Povezava do oddaje:
http://4d.rtvslo.si/#arhiv/jezikovni-pogovori/174324212

===

"Slavni pisatelj Lojze Rebula piše roman o letu 999. Pisar v Franciji
piše knjige, žena tega pisarja pa na vrtu goji hortenzije. Takoj sem
skočil: ta je bosa! Hortenzija v nobenem evropskem jeziku ne nastopa
drugače kot hortenzija, torej ni evropska rastlina! Gigi Rebula ni
zgodovinar kot skladatelj Merkù. In tako nadaljuje z romanom, kjer
pravi: pisalo se je leto s tremi enakimi številkami: 999. Arabske
številke se širijo po Evropi šele po 15. stoletju! Sem šel k njemu, mu
to povedal, pa je samo skomignil z rameni. Pisatelj sicer lahko piše,
kar hoče, ampak če že poznaš zgodovino, ne moreš pisati neumnosti."
(Iz knjige Bernarda Nežmaha POGOVORI Z MERKUJEM: Jezikoslovni ogledi,
ki je izšla pri tržaški Mladiki --
http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005102.html ;
http://cobiss5.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=99999&rid=7414508&fmt=12&lani=si)

===

Od: Inštitut za narodnostna vprašanja <inv na inv.si>
Datum: 11. marec 2015 14.33
Zadeva: Vabilo na okroglo mizo Slovenci na avstrijskem Štajerskem med
tradicijo in inovacijo

INŠTITUT ZA NARODNOSTNA VPRAŠANJA, USTANOVA DR. ŠIFTARJEVA FUNDACIJA,
ODBOR SAZU ZA PREUČEVANJE NARODNIH MANJŠIN, KULTURNO DRUŠTVO ČLEN 7 ZA
AVSTRIJSKO ŠTAJERSKO-PAVLOVA HIŠA VABIJO  ob 100-letnici akademika
prof. dr. Antona Vratuše
(https://sl.wikipedia.org/wiki/Anton_Vratu%C5%A1a) in 90-letnici
Inštituta za narodnostna vprašanja, na okroglo mizo Slovenci na
avstrijskem Štajerskem med tradicijo in inovacijo. Na okrogli mizi
bodo sodelovali  akademik prof. dr. Anton Vratuša, prof. dr. Wolfgang
Gombocz, dr. Feliks Bister, dr. Andrea Haberl-Zemljič, dr. Christian
Promitzer, dr. Danijel Grafenauer, mag. Susanne Weitlaner, moderator:
dr. Boris Jesih.  Okrogla miza bo potekala v dvorani Raziskovalne
postaje Prekmurje ZRC SAZU v Petanjcih, v petek, 20. 3. 2015 s
pričetkom ob 15. uri. Po končani okrogli mizi vse udeležence vabimo na
otvoritev razstave Elia Ciola in Stojana Kerblerja, Friuli&Štajerska,
s pričetkom ob 18.30 v Pavlovo hišo, Laafeld/Potrna 30, Avstrija.

===

From: Matija Ogrin <matija.ogrin na zrc-sazu.si>
To: slovlit na ijs.si
Date: Wed, 11 Mar 2015 13:32:55 +0100
Subject: Re: krvna žrtev
(http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005104.html)

Sprašujem, kaj ima tale žaljiv pamflet, "krvna žrtev", opraviti s
Slovlitom in slovenskim slovstvom? Kdo je to poslal? Zakaj pošiljatelj
ni podpisan? Zakaj se tu manipulativno mešajo stavki Koenigsberga in
fanatičnega islamista Ali Benhadija? In zakaj je nekdo Koenigsbergovo
kritiko militantnega islamizma brez besedice komentarja presadil v
slovenski kontekst, kjer se jo bere kot kritiko krščanstva? Hvala lepa
za to nesramnost.
Matija Ogrin

---

Matija, Slovlitova sporočila, ki jih uvaja povezava na spletno
lokacijo, običajno niso podpisana. Večinoma gre za zadeve, ki so
pristale v mojem poštnem predalčku in se mi zdijo zanimive tudi za
člane foruma. Posamezna res presegajo literarnovedne, jezikoslovne,
slavistične, akademske in digitalnohumanistične okvire, ki določajo
profil Slovlita. Táko je bilo nazadnje npr. vabilo na predstavitev
knjige Hude so res vojské ...
(http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005104.html), ki jo je
izdala Mohorjeva družba, ker je njena avtorica kolegica slavistika in
slovlitovka Minka Cvetek. Na prispevke Koenigsberga in kolegov pri
Library of Social Science, ki so tudi uglašeni na temo vojne in
nasilja, so letos kazala Slovlitova sporočila Kultura (The Human
Creation of Culture --
http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005064.html), Žrtvovanje
(Sacrifice and the Communal Body in the Hebrew Scriptures --
http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005084.html) in Genocidne
metafore (Organic Metaphors and Genocidal Violence --
http://mailman.ijs.si/pipermail/slovlit/2015/005100.html) in v ta
sklop predstavljanja socialnopsiholoških metod pri razlagi kulturne
preteklosti (to pa že je v literarnovednem interesu, kajne?) spada
tudi povezava na Koenigsbergov članek o krvni žrtvi. Sklic na
islamista Benhadja sem iz citata izpustil v skladu s piščevim izrecnim
svarilom, da samomorilskega žrtvovanja ne bi razumeli zgolj kot
produkt islama, saj imamo zanj dovolj zgledov tudi v zahodni kulturi,
npr. v prvi svetovni vojni in v Hitlerjevih vojnih odločitvah:
"Suicidal military tactics are associated with Middle-Eastern
terrorists. However, people in the West have practiced military
techniques that may be characterized as suicidal. World War
I—1914-1918—involved many of the nations of the world, resulting in an
estimated 99 million dead and 37 million wounded or missing."
Krščanstvo ni izpostavljeno nikjer, vsaj tu ne. Naj bodo naštete
objave in tole pojasnilo razumljeni tudi kot glas proti reševanju
globalnih problemov z vojno. -- miran


Dodatne informacije o seznamu SlovLit