[SlovLit] O Maruši Krese -- Na FF -- Poezija in spomin

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Pet Nov 14 15:20:02 CET 2014

Od: Avsenik, Maja <Maja.Avsenik na ff.uni-lj.si>
Datum: 13. november 2014 10.58
Zadeva: Da me je strah? na Besedni postaji

Na Besedni postaji v sredo, 19. novembra, ob 17.10 uri (predavalnica 4):
Maruša Krese, Da me je strah? (Goga, 2013)

Da je šestdesetletna zgodovina še vedno aktualna in sveža, poskrbi
sinkretičnost vojnega, družinskega, kronikalnega, ljubezenskega in
avtobiografskega romana, v katerem je meja med osebnim in kolektivnim
večkrat (tudi nasilno) zabrisana. Čeprav je hči, ena izmed treh
glavnih oseb  v romanu, pogosto zavestno distancirana do slovenske
družbene stvarnosti, nenazadnje se tudi preseli v tujino prav zaradi
njene ozkosti in majhnosti, kot pripovedovalka spet spregovori o njej,
ko se počuti etično in čustveno pripravljena in ko lahko zelo različne
občutke in miselna stanja poveže s skupnim romanesknim razpoloženjem:
strahom. Ni naključje, da je osnovno čustveno razpoloženje že v
naslovu romana zapisano vprašalno in v tem smislu apostrofično, saj
bralce nagovarja k iskanju odgovorov in postavljanju drugih, sorodnih
vprašanj. Po mnenju dr. Alojzije Zupan Sosič roman Maruše Krese
prinaša v slovensko književnost eno izmed najbolj kvalitetnih
partizanskih zgodb.

O knjigi se bodo pogovarjale prof. dr. Alojzija Zupan Sosič, avtorica
spremne besede Stanka Hrastelj in Meta Krese.

Pesnica, pisateljica, novinarka in humanitarka Maruša Krese (13. 4.
1947 - 7. 1. 2013) je dolgo živela in ustvarjala v tujini, zadnje leto
svojega življenja pa se je vrnila v Ljubljano. Po številnih objavah v
revijah, pesniških zbirkah, radijskih igrah in treh zbirkah kratkih
zgodb je tik pred smrtjo napisala še svoj prvi roman Da me je strah?.
Ena osrednjih slovenskih avtoric zadnjih desetletij je za zbirko Vsi
moji božiči (2006) prejela nagrado fabula, Nemčija ji je za
humanitarna prizadevanja v bosanski vojni podelila zlati križec,
avtorice evropskega projekta Ženske z vizijo pa so jo uvrstile med sto
najvplivnejših žensk v Evropi.

===