[SlovLit] Katerega spola je množina?

Tor Maj 4 22:08:00 CEST 2010

From: "Jolka Milič" <jolka.milic na siol.net>
Sent: Tuesday, May 04, 2010 9:48 PM
Subject: prevajalka v težavah

Dragi Miran,
z grozo sem opazila, da pri naštevanju raznovrstnih pojmov ne znam
samoumevno povezati stavek s pravim spolom.. Če je med samostalniki tudi
moški spol, gre gladko, ko pa manjka,  sicer napišem moško obliko nekako
nagonsko, po posluhu, ko pa začnem misliti, se mi zdi, da ni prav, pri
iskanju primerne oblike, pa tudi ostali dve - ženska in srednja - se mi
zatikata. Skratka, ne vem, kaj je prav in kaj narobe.

Navedem primer, kitico italijanske pesmi v slovenskem prevodu:

Premagane duše.
Brezčutna srca.
Goreče duše,
telesa v pepelu,
premagan  i? ...e? ...a?
od človeka in od Boga,
ubit...i?... e?... a?
od človeka in od tebe,
Izrael

Hotela sem poslati vprašanje na TV - Slovenija 1 -  za oddajo Minute za
jezik, pa jih mlada in prikupna voditeljica in nadvse podkovane dežurne
jezikoslovke tako hitro izstrelijo, kot z brzostrelko, da se marsikaj
porazgubi v eter, mi pa bolj malo odnesemo, kakšen dodaten dvom o
luknjah v našem poznavanju slovenščine. Ali se samo meni zdi, da so tako
blazno nagle?

Hvala vnaprej za odgovor in prav lep pozdrav

jolka (milič)

Dodatne informacije o seznamu SlovLit