[SlovLit] Pregibanje

Ned Jan 11 22:38:00 CET 2009

From: "Matej Fugina" <matej.fugina na siol.net>
To: <slovlit na ijs.si>
Sent: Sunday, January 11, 2009 6:45 PM
Subject: Re: [SlovLit] Pregibanje

Z Vami se popolnoma strinjam, ogromno novinarjev, "gojencev FDV"
bi bilo potrebno podučiti osnov slovenskega knjižnega jezika - kljub
dejstvu, da so obiskovali predmete, ki se ukvarjajo izključno s slovensko
slovnico. Vendar pa, prosim, ne bodimo tako pristranski. Osebno se
mi zdi hujši greh >nepoznavanje< vsebine (ki je v novinarstvu ključna)
kot pa slovenske slovnice (ali pravopisa). Tako se na priznanih
novinarskih hišah najdejo tudi študentje Filozofske fakultete, da ne
rečem tudi študentje slovenistike, ki pišejo, da je vozilo Patria 8x8
izstrelilo en okvir (dobesedno v tekstu saržer) streliva, pri tem da
vsi mitraljezi streljajo iz odprtega zaklepa z neskončnim nabojnikom
(srb. >redenikom<), ducat uporabljajo kot nekaj in ne kot eksplicitno
12, protioklepni raketni sistem Spike kar naenkrat postane protiraketni
sistem, ne poznajo razlike med zvrstmi vojske in rodovi vojske itd. Torej
ne le, da nihče ne zna pravilno uporabljati terminologije, bivši študentje
slovenskega jezika uporabljajo srbsko izrazoslovje (npr. saržer).

Samo v vednost in hvala za razumevanje,
Matej Fugina, študent FDV; obramboslovec in NE družboslovec

Dodatne informacije o seznamu SlovLit